وزیر خارجه عراق خواستار پس دادن کرسی سوریه در اتحادیه عرب شد و گفت: باید در تصمیمات مربوط به تعلیق مشارکت هیات‎های سوریه در نشست‎های اتحادیه بازنگری شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۶۲
عراق خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبری السومریه نیوز، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق اعلام کرد که کرسی سوریه در اتحادیه عرب باید به این کشور بازگردانده شود.

الجعفری در ادامه خواستار مشارکت هیات های سوری در نشست های اتحادیه عرب شد و گفت: در تصمیمات مربوط به تعلیق شرکت هیات‌های سوری در نشست های اتحادیه عرب باید بازنگری صورت بگیرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز هفته گذشته طی سخنانی گفته بود که برخی کشورهای عرب می دانند که تصمیم برای تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب اشتباه بود.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه باید میان دمشق و همسایگانش در منطقه آشتی برقرار شود، افزود: متاسفانه در ابتدای بحران سوریه آن دسته از کشورهای عرب که آرزو می کردند دمشق از اتحادیه عرب اخراج شود موضع خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کردند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت:«برخی شرکای عرب در تماس های غیررسمی پذیرفته اند که این تصمیم اشتباه بود.»

در فروردین ماه سال 1392 و ابتدای بحران سوریه، اتحادیه عرب نشستی را در سطح وزرای خارجه برگزار کرد و در آن نشست بیشتر کشورهای عربی عضو اتحادیه با تسلیم کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان توافق کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها