قرمزی مداوم گوش ها می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت داخلی مانند بیماری کلیه باشد.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۶۶
وقتی گوش از مشکلات سلامت خبر می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصرایران، ما باید توجه ویژه ای به تغییراتی که در بدن رخ می دهند، به ویژه اگر قابل مشاهده باشند، داشته باشیم زیرا به طور معمول نشانه ای هشدار دهنده از مشکلات سلامت جدی هستند که درون بدن رخ می دهند. حتی گوش های ما می توانند برخی مشکلات سلامت را آشکار سازند یا آنها را پیش بینی کنند.

گوش های ما از زمانی که متولد می شویم زیاد تغییر نمی کنند، به استثانای اندازه آنها که با افزایش سن بزرگتر می شوند. همه ما از شکل های مختلف گوش برخوردار هستیم و می توان آنها را مشابه با اثر انگشت دانست.

ژن های غالب یا مغلوب

لاله های گوش مغلوب آنهایی هستند که به صورت مستقیم به سر متصل شده اند. از سوی دیگر، لاله های گوش آویزان که به نام لاله گوش آزاد شناخته می شوند، یک صفت غالب هستند.

کمبودهای ویتامینی

اگر متوجه شدید گوش های شما به طور مداوم رنگ پریده هستند این شرایط می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین C یا ویتامین D باشد. همچنین، گوش های رنگ پریده می تواند نشانه ای از کم آبی بدن باشد.

بیماری عروق کرونر

چین و چروک قطری لاله گوش می تواند نشان دهنده خطر بالای ابتلا به بیماری های عروق کرونر باشد.

التهاب

اگر غضروف گوش شما ملتهب و قرمز شده است، این شرایط می تواند نشان دهنده مواجهه با یک بیماری که به نام پلی کاندرایتیس عود کننده شناخته می شود، باشد، که در حقیقت یک اختلال مزمن غضروف است.

وقتی گوش از مشکلات سلامت خبر می‌دهد

مشکلات کلیوی

قرمزی مداوم گوش ها می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت داخلی مانند بیماری کلیه باشد.

گوش درد

درد مکرر گوش می تواند نشان دهنده یک مشکل در دهان شما باشد زیرا مفصل تمپوروماندیبولار که آرواره را به استخوان متصل می کند در مقابل هر یک از گوش ها قرار دارد. این به معنای آن است که اختلالات مفصل فکی گیجگاهی می توانند گوش درد را هنگام جویدن، صحبت کردن یا باز کردن دهان برای مسواک زدن موجب شوند.

اختلالات مغزی

رنگ گوش های شما می تواند نشان دهنده بسیاری از مشکلات سلامت باشد. همان گونه که پیش از این اشاره شد، گوش های قرمز نشان دهنده مشکلات کلیوی هستند. رنگ قرمز تیره نیز می تواند نشان دهنده از دست دادن حافظه، سردردهای مداوم یا مشکلات مغزی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها