مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب خبر داد

تحقق 99 درصدی برنامه تولید نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب گفت: تولید نفت خام مناطق نفتخیزجنوب در 11 ماهه سال جاری به میزان 99 درصد برنامه ابلاغی شرکت ملی نفت ایران محقق شده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۰۶
تحقق 99 درصدی برنامه تولید نفت

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، بیژن عالی‌پور ضمن بیان این مطلب افزود: با وجود برخی مشکلات ناشی از پدیده ریزگردها، قطع برق و اعمال کاهش تکلیفی، این حد نصاب، موفقیت آمیز ارزیابی می‌شود.

وی با تمجید از تلاش شبانه روزی مدیران و نیروهای شاغل در ستاد و شرکت‌های عملیاتی این شرکت اظهار امیدواری کرد، روند تحقق برنامه در ماه پایانی سال نیز رو به بهبود باشد.

عالی ‌پور با اشاره به ضرورت اعمال دستور العمل های ایمنی، سلامت کارکنان و صیانت از تاسیسات و زیر ساخت‌های تولید را اولویت اول این شرکت برشمرد و بر ادامه پروژه‌های مرتبط با ایمن‌سازی تاسیسات و زیرساخت‌های تولید به ویژه برنامه ضخامت سنجی خطوط لوله و مخازن تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سهم شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از تولید نفت خام مناطق نفتخیز جنوب 20 درصد است که با توجه به طول عمر میادین زیر پوشش، بخش اعظم این تولید نتیجه اجرای برنامه های موفق تزریق گاز و اعمال سازو کارهای تولید صیانتی پس از انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به برنامه جامع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: پایداری تولید، افزایش ظرفیت فرآورش از طریق تکمیل پروژه‌های نمکزدایی، جمع آوری و تزریق گاز بسیار مهم است. در این راستا توسعه و نوسازی واحدهای نمکزدایی و افزایش امکان تزریق گاز، ما را تا حدودی از حفاری چاه‌های جدید بی‌نیاز می‌سازد.

در ادامه این جلسه مشترک، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گزارش عملکرد این شرکت را در یازده ماهه سال جاری، تشریح کرد.

جهانگیر پورهنگ با اشاره به تحقق بیش از 97 درصدی اهداف برنامه تولید در این شرکت گفت: طی 11 ماه گذشته تولید گاز از مخزن خامی مارون نیز به میزان 110/36 درصد محقق شده است.

پورهنگ همچنین از افزایش 23 درصد استحصال نفت با استفاده از دستگاه‌های فرآورش و تفکیک‌گر سیار نفت خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها