رسانه تلویزیون هم صاحب «مردان ایکس» خود می‌شود. واحد تلویزیونی کمپانی فوکس قرن بیستم و شرکت فیلمسازی مارول، یک مجموعه تلویزیونی با نام مردان ایکس تهیه می‌کنند. شرکت مارول که مالک داستان‌های مصور مردان ایکس است، به برایان سینگر وظیفه تهیه این مجموعه تلویزیونی را محول کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۸۹
«مردان ایکس» در تلویزیون

سینگر، کارگردان دو قسمت اول و دوم نسخه سینمایی مردان ایکس است که در سال‌های 2000 و 2004 ساخته شد. در عین حال، او تازه‌ترین قسمت این مجموعه فیلم را هم سال گذشته کارگردانی کرد. با این حال، قرار نیست سینگر پشت دوربین کارگردانی اپیزود آزمایشی این مجموعه تلویزیونی قرار گیرد. برای انجام کارگردانی اپیزود اول مجموعه، او به دنبال یک کارگردان خوش‌فکر و خوشنام است. برای نگارش فیلمنامه این اپیزود، مت نیکس انتخاب شده است. او که از چهره‌های قدیمی و با سابقه رسانه کوچک است، خودش را یکی از طرفداران مجموعه فیلم مردان ایکس معرفی کرده و می‌گوید: فقط طرفدار فیلم نیستم. خود داستان‌های مصور مردان ایکس را هم دوست دارم. به باور من، نسخه سینمایی نتوانست ریشه‌های این داستان را بشکافد و دین خود را به آن ادا کند. امیدوارم ما در نسخه تلویزیونی هم موفق به انجام این کار شویم.

این فیلمنامه‌نویس عقیده دارد: داستانی مثل مردان ایکس به دلیل گستردگی ماجراها و کاراکترهایش، مناسب فیلم‌های سینمایی نیست و باید در جایی مثل تلویزیون و در تعداد زیادی اپیزود تعریف شود. منتقدان تلویزیونی با عنایت به این گفته نیکس، پیش‌بینی می‌کنند مردان ایکس تلویزیونی تبدیل به یک اثر چند فصلی با تعداد زیادی اپیزود شود، اما کمپانی فوکس و شرکت مارول، فعلا به دنبال تولید یک فصل 13 قسمتی از این کار هستند. فیلمنامه مجموعه تلویزیونی، در ارتباط با داستان و حال و هوای نسخه سینمایی آن خواهد بود و در عین حال، ماجراهای تازه‌ای را به تصویر خواهد کشید. در داستان مجموعه، یک پدر و مادر معمولی متوجه می‌شوند فرزندانشان، دارای قدرت‌هایی فوق طبیعی هستند. این نیروی ویژه می‌تواند برای آنها دردسرساز باشد و ماموران حکومتی را به دنبال خود می‌کشاند. جمع خانواده هنگام فرار از دست ماموران، با یک تشکیلات مخفی زیرزمینی آشنا می‌شوند که اعضای آن شبیه فرزندان این خانواده هستند. آنها برای ادامه حیات، مبارزه‌ای سخت را با نیروهای دولتی آغاز می‌کنند.

آن طور که از حال و هوای داستان مجموعه پیداست، کاراکترهای مشهور نسخه سینمایی در آن حضور ندارند. به همین دلیل، جمع بازیگران آن از بین چهره‌های تازه انتخاب خواهند شد. با این حال، بعید نیست داستان مجموعه به سمتی برود که سر و کله مرد گرگ‌نما/ وولورین و دوستانش هم پیدا شود و از ماجراجویی‌های آن سر درآورند. به این ترتیب، پای بازیگرانی مثل هیو جکمن، هالی بری و پاتریک استوارت هم به مجموعه باز شده و در آن ایفای نقش خواهند کرد. کلید فیلمبرداری اپیزود آزمایشی مردان ایکس، اواخر تابستان سال جاری میلادی زده می‌شود. این اپیزود تا قبل از پایان همین سال روی آنتن خواهد رفت.

مترجم: مهبد آستانی

منبع: اسکرین اینترنشنال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها