تولید زیتون در زنجان رشد خوبی داشته به نحوی که طی ۱۰ سال آینده شهرستان طارم بیش از ۵۵ درصد تولید زیتون کشور را به خود اختصاص خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۱۲
طارم زنجان قطب زیتون کشور می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از زنجان فرماندار طارم از فعالیت چهار کارخانه فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و گفت: این تعداد کار خانه ظرفیت فرآوری ۲۵ درصد محصول زیتون منطقه را دارند.

علی باقری با اشاره به محصول تولیدی زیتون در شهرستان طارم افزود: شهرستان طارم بیشترین تولید کننده زیتون در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و در این میان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان توسعه صنایع تبدیلی زیتون و فروش بازار ز یتون را در دستور کاریی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: سیاست سازمان بر این است که وقتی صنایع تبدیلی و مواد غذایی فرآوری می‌شود، ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و ظرفیت واحدها بالا رود و خوشبختانه زمینه سرمایه گذاری در این محصول در شهرستان طارم وجوددارد.

فرماندار طارم از فعالیت چهار کار خانه فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و گفت: این تعداد کار خانه ظرفیت فرآوری ۲۵ درصد محصول زیتون منطقه را دارند.

باقری افزود: سالانه به طور متوسط بیش از ۵۵ هزار تن زیتون از ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان طارم زیتون برداشت می شود و ۸ هزار و ۲۰۰ بهره بردار طارمی کار برداشت زیتون را بر عهده دارند.

فرماندار طارم تصریح کرد: توجه به بحث سرمایه گذاری در حوزه آموزش باعث ارتقای صادرات محصولات کشاورزی می شودو برای تحقق این مهم هم جهاد کشاورزی استان تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است.

باقری یاد آورشد: حوزه کشاورزی یک ابزار هم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در استان زنجان است و شهرستان طارم ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید کرده و به قطب زیتون کشور معروف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها