رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین:

دولت و مجلس زورشان به مافیای پولی و بانکی نمی رسد/ برای رونق بخش مسکن باید نظام بانکی اصلاح شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: اصلاح سیاستهای پولی و بانکی کشور می تواند یکی از عوامل اصلی خروج از رکود در هر بخش باشد، اما دولت و مجلس هنوز در آستانه یک سالگی مجلس دهم زورشان به مافیای پولی و بانکی نرسیده که بتوانند اصلاحی در سیاست‌های پولی و بانکی انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۹۴
دولت و مجلس زورشان به مافیای پولی و بانکی نمی رسد/ برای رونق بخش مسکن باید نظام بانکی اصلاح شود

حسام عقبایی در گفت و گو با جام جم آنلاین در رابطه با عدم تحقق وعده داده شده برا ی خروج از رکود درنیمه دوم سال 95 گفت : پیش بینی ما این بود در سال ۹۴ با توجه به شکل گیری مجلس که همه شعارشان عبور از رکود بود شاهد رونق در این بخش باشیم، اما رکود مسکن ، بخشی نیست بلکه از وضعیت اقتصاد کلان کشور تاثیر می پذیرد بنابراین هر زمان که اقتصاد کلان به حرکت در آید اقتصاد مسکن نیز رشد می کند اما متاسفانه دراقتصاد کلان مشکلات همچنان باقی است.

وی تاکید کرد: یکی از توقعات خود من از دولت و مجلس اصلاح نظام پولی و بانکی کشور است و انتظار داشتیم در نیمه ابتدای سال ۹۵ سیاستهای پولی و بانکی کشور که می تواند یکی از عوامل اصلی خروج از رکود در هر بخش باشد اصلاح شود. اما دولت و مجلس هنوز در آستانه یک سالگی مجلس دهم زورشان به مافیای پولی و بانکی نرسیده که بتوانند اصلاحی در سیاست‌های پولی و بانکی انجام دهند و بانکها را از حالت دکانداری و بنگاهداری خارج کند.

وی با اشاره به اینکه تمایل بانکها برای دادن تسهیلات مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات کالا و خودرو کمتر است گفت: باید برای افزایش قدرت خرید مردم علاوه بر اینکه تسهیلات مسکن افزایش می یابد باید مدت بازپرداخت آن نیز افزایش یابد تا منجر به رونق در این بخش شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه سال ۹۵ پایان دوران رکود مسکن است گفت : سال ۹۶ مسکن رونق می گیرد؛ زیرا سررسید تسهیلات فرا می رسد. همچنین اگر دولت نرخ سود بانکی را کنترل کند و نظام پولی اصلاح شود بازار مسکن در ابتدای تابستان به رونق می رسد، در غیر این صورت اوایل تابستان وارد دوران پیش رونق خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
نظام بانكی! كاش به جای اینكه درصد سود بانكی را به صورت یكنواخت كم می كردند بر اساس میزان حساب ها كم میكردند یعنی به صورت پلكانی مثلا حسابهای تا مبلغ 200 میلیون 20 درصد و حسابهای بیشتر تا 500 میلیون 12درصد و تا یك میلیارد 10درصد الی ... اینطوری نه پول رهن خانه ها بالا میرفت و نه به قشر ضعیف فشار میاد ولی فایده این طرح اینه كه اونهایی كه میلیاردی پول دارند به فكر تجارت(ساخت وساز،تولید،...) بیفتند چرا كه در كمترین حالت بازارتجارت از 10 درصد بیشتر سود میكنند.
نظریه بنداز
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
شما الان خوبی ؟؟؟؟؟
تیتر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
خب هیچوقت زور آدم به خودش كه نمیرسه... خداروشكر به مردم زورشون میرسه.....
حك
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
سلام ببخشید در دهه هشتاد كه رشد مسكن نجومی شد مگر بانكها وام مسكن داده بودند همان شرایط بانكداری الان نیز اجرا می شود بی جهت توپ رو تو زمین بانكها نیندازید مشكل جای دیگری است
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
خودشون بانكها رو خصوصی كردن ، خودشون اجازه قارچ گونه بانكها رو دادن ، خودشون تو همه بانكها در سطح مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره نماینده دارن ، خودشون تو كار خودشون موندن ، حالا زورشون به خودشون نمیرسه ، جالبه !!!!!
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
همون بهتر كه بازار مسكن راكد بمونه و نیازمندان واقعی مسكن بروند و مسكن مناسب قیمت بخرن نه اینكه بازار گرم بشه و هركسی یه سازی بزنه و خون مردمو توی شیشه بكنند خدا نصیب گرگ بیابون نكنه بلانسبت بعضی بنگاه داران مسكن و بعضی بساز و بندازهای از خدا بیخبر
بساز بنداز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
شما بهتره در مورد مافیای ملك صحبت كنی !!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها