دونالد ترامپ امروز شنبه 4 مارس باراک اوباما رئیس جمهور سابق را متهم کرد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر 2016 دستور شنود مکالمات وی را داده بود.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۳۵
ادعای جدید ترامپ: اوباما مرا شنود می کرده است

به گزارش جام جم آنلاین ، دونالد ترامپ با انتشار یک سری توییت باراک اوباما را متهم کرد که دستور شنود مکالمات وی را داده بود. ترامپ بدون هیچ مدرک یا شرح جزئیات این ادعا را کرده است.

وی مدعی شد که رئیس جمهور سابق یک فرد بدکار یا بیمار است.

این ادعای رئیس جمهور میلیاردر تاثیر یک بمب را در ایالات متحده آمریکا داشته است.

دونالد ترامپ بدون ارائه کمترین مدرک و دلیلی یا دادن جزییاتی در رابطه با ادعایش در یک رشته توییت این اتهام را علیه باراک اوباما منتشر کرده است.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت: « وحشتناک! من کشف کرده ام که رئیس جمهور اوباما درست قبل از پیروزی ام دستور داده بود خطوط تلفنی من در برج ترامپ شنود شوند».

وی با اشاره به تعقیب طرفداران و عوامل کمونیست در آمریکا در سال های دهه 1950 میلادی ، تصریح کرد : «این یعنی مک کارتیسم».

دونالد ترامپ این اتهام را مشابه رسوایی واترگیت توصیف کرد، ماجرای یک جاسوسی سیاسی که در سال 1974 منجر به استعفای ریچارد نیکسون ، رئیس جمهور وقت شد.

ترامپ در حالی این اتهام را علیه اوباما مطرح می کند که در روزهای اخیر رسوایی تماس ها و ملاقات های اطرافیانش با روس ها به ویژه سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی منجر به طرح چند پرونده تحقیق شده است. مایک فلین مشاور امنیتی ترامپ به دلیل همین ملاقات ها ناگزیر به استعا شد. اکنون نیز جف سشنز ، دادستان کل و وزیر دادگستری دونالد ترامپ متهم شده که در مورد رابطه اش با روسیه در برابر مجلس سنا دروغ گفته است.

جف سشنز در مجلس سنا و در جلسه ای در ماه ژانویه که برای تایید انتصابش برگزار شد، تاکید کرده بود که هیچ تماس و ارتباطی با روس ها نداشته است.واشنگتن پست چهارشنبه مدارکی را منتشر کرد که جف سشنز در جریان مبارزات انتخاباتی 2016 دو بار با سفیر روسیه ملاقات کرده بود.

وی روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی کناره گیری خود را از کمیته تحقیق پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا 2016 اعلام کرد ، این پرونده ای است که وی بنا بر مقامی که به عهده دارد قانونا باید ریاست تحقیق آن را داشته باشد.

سشنز وقوع این دو ملاقات با سفیر روسیه را قبول کرد اما افزود: یکی از ملاقات ها خیلی کوتاه پس از یک سخنرانی بود و دیگری در حضور دو نفر از همکارانش در واشنگتن برگزار شد.

وزیر دادگستری ترامپ در برابر روزنامه نگارانی که از او جزییات در مورد شرایط و محتوای گفت و گو ها را می پرسیدند ، دچار فراموشی شد و در کمتر از 5 دقیقه 6 بار گفت که به خاطر نمی آورد.

سشنز در مورد این ملاقات ها که در ماه ژوئیه و سپس سپتامبر رخ دادند قادر به گفتن کمترین توضیحی نبود و گفت:‌ چیز زیادی به یاد ندارم ، اوج مبارزات انتخاباتی بود اما مذاکرات سیاسی با روس ها را به خاطر ندارم.

با این حال، از نظر مخالفان کناره گیری جف سشنز از کمیته تحقیق پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا 2016 کافی نیست بلکه وی باید به دلیل دروغگویی از مقامش استعفا دهد.

اغلب سناتور ها معتقد هستند که جف سشنز به رغم سوگندی خورده بود به کنگره و ملت آمریکا دروغ گفته است بنا براین نمی توان به او به عنوان دادستان کل و وزیر دادگستری اعتماد کرد و او باید فورا استعفا دهد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها