مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی واحد فولادسازی در این کارخانه گفت: راه برای ادامه توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان بسیار زیاد است و باید برای بحث سرمایه‌گذاری و توسعه کارخانه، واحد فولادسازی راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۸۳
فولادسازی در «فولاد اکسین» خوزستان

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، عبدالرضا محمودپور ضمن بیان این مطلب افزود: درحال تکمیل اطلاعات فنی و اقتصادی طرح احداث واحد فولادسازی کارخانه و اخذ مجوزات لازم از سازمان محیط زیست و سایر مراجع برای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: سهام‌داران شرکت قول مساعد داده‌اند تا از این طرح حمایت کنند و ما بتوانیم واحد فولادسازی کارخانه را راه‌اندازی و از آن بهره‌برداری کنیم و نیاز است در این مسیر بصورت عملیاتی و جدی وارد شوند.

محمودپور تصریح کرد: با توجه به این‌که استان دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی است، سرمایه‌گذاران بسیار راغب هستند تا در این زمینه در کارخانه فولاد اکسین و در صنعت فولادسازی به سرمایه‌گذاری بپردازند و این فرصت خاصی است که با گذشت زمان ارزش خود را از دست خواهد داد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی واحد فولادسازی کارخانه فولاد اکسین را به بهره‌برداری برسانیم و اصلی ترین چالش آن اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین تنها شرکتی است که ورق عریض نورد می‌کند. همچنین امکان نورد انواع آلیاژهای فولادی در شرکت وجود دارد و هیچ شرکتی در ایران و کشورهای اطراف وجود ندارد که در این زمینه رقیب فولاد اکسین باشد.

محمودپور افزود: محصولات فولاد اکسین مصرف عمده‌ای در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد و محصولات ویژه‌ای هستند و منطقه خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به واسطه نفت‌خیز بودنشان به محصولات ما نیاز دارند.

وی تصریح کرد: این شرکت یک مجموعه انحصاری در کشور و منطقه است . استان خوزستان باتوجه به وجود صنایع نفتی و همجواری با کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس بیشترین نیاز را به محصولات فولاد اکسین دارد و بر اساس همین ظرفیت های مناسب اقتصادی، با طراحی حساب شده و در بهترین منطقه کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: فولاد اکسین در منطقه خاورمیانه، یک تولید کننده میانی است و محصول نهایی آن در شرکت های لوله سازی و مخزن سازی به وقوع می پیوندد. از سویی شرکت فولاد خوزستان نیز تامین کننده مواد اولیه است. از همین رو با توجه به این جایگاه ویژه در بحث واردات و صادرات می تواند بسیار به صرفه باشد.

محمودپور یادآور شد: شرکت های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و هرمزگان سیاست های خاص خود را پیگیری می کنند و محصول را برای مصارف ویژه خود تولید می‌کنند اما محصولات تولیدی فولاد اکسین برای مصارف ویژه است و در نتیجه مواد اولیه ویژه‌ای را می طلبد.

وی در پایان گفت: فولاد اکسین برای ساخت فولاد ساختمانی طراحی نشده است. در دنیا معدود کشورهایی هستند که امکان تولید ورق فولادی برای محیط ترش را دارند و فولاد خوزستان یکی از همین شرکت ها است. خوشبختانه ما توانستیم به وندور لیست شرکت نفت عراق پیدا کنیم . این یک موفقیت بزرگ است که نشانگر کیفیت بالای محصول ماست.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطر نشان کرد: فولاد اکسین خوزستان در شانزدهمین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان موفق به کسب گواهینامه رعایت از حقوق مصرف کنندگان شد.

امید است با حمایت همه جانبه و توجه خاص سهامداران و مسئولین عالیرتبه استان و کشور بتوانیم از سد مشکلات اقتصادی بسیار زیاد فعلی عبور نمائیم و جایگاه این شرکت خاص و ویژه را به محل اصلی خود ارتقا دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها