در ۷۴ درصد شکایت‌های صورت گرفته از خودروسازان، رای به نفع مشتریان صادر و منجر به دریافت خسارت، تعویض خودرو و حل عیب شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۸۳
سرانجام شکایت از خودروسازان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از از ایسنا، مصرف‌کنندگان از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و هم‌چنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی، ناراضی هستند. در مواردی این نارضایتی منجر به شکایت مشتریان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌شود.

در این زمینه براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان ۴۱۲ پرونده شکایت مصرف‌کنندگان که به نتیجه رسیده، ۷۴ درصد منجر به صدور رای به نفع مشتریان شده است.

بر این اساس در میان پرونده‌هایی که حکم آنها به نفع مشتریان صادر شده، ۱۲ درصد منجر به دریافت خسارت، ۱۱ درصد منجر به تعویض خودرو و ۵۱ درصد نیز منجر به رفع عیب خودرو از سوی شرکت عرضه‌کننده شده است.

در میان ۱۱ درصد پرونده‌ای که منجر به تعویض خودرو شده است، شش درصد پرونده‌ها مربوط به ایران خودرو، سه درصد سایپا، یک درصد گروه کرمان خودرو و یک درصد سایر شرکت‌ها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
باسلام:ایران خودرو واقعا وخیلی بیشتر از واقعا ضعیف عمل میكنه .خود بنده پیكانمو بردم نمایندگی ایران خودرو گفتند جزو شرح وظایف مانیست.كم مونده بود بنده را .......باور بفرمائید وقتی این را شنیدم شاخ هایم به اندازه برج میلاد شد.برای همین بعدازسالها رفتم از سایپا ماشین خریدم.امیدوارم كه پشیمانم نكنند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
جام جم عزیز خوبه این ها رو به عنوان فرغون معرفی كنی نه خودرو
شاغلام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم
ولی تو باور مكن
یحیی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
سود حاصل از فروش خودرو های ایرانی صرف هزینه فرزندان مدیران این كارخانه ها در لندن و پاریس و.... میشه. آیا شما حاضری این افراد در كشور غریب بی پول بمونن؟ پس نق نزنین و خودرو بی كیفیت بخرید
سجاد رحمانی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
خودرو صفر كیلومتر من بعداز ۴ماه تسمه تایمش در اومد از جاش و موتور كامل باز شد و كلی ایراد فنی دیگه هم داره مانند خرابی كولر.چراغ ها.صندلی راننده.رینگ.انبار اگزوز.لرزش گیربكس.هیچكس هم پاسخ درستی به من نداده بارها هم به ایران خودرو شكایت كردم.دقیقا كلاه رفت سرم با خرید خودرو داخلی.۴سال ماشین خارجی داشتم یك بار هم به تعمیرگاه مراجعه نكردم ولی ۵ ماهه خودرو داخلی گرفتم هر ماه باید برم نمایندگی و اخرشم هیچ كاری انجام ندادن.ماشینی كه ۳۸ تومان پول بابت خریدش دادم بعداز گذشت ۵ ماه ۳۰ میلیون تومان هم ازم نمیخرنش تو بازار.به نظر شما این كلاه برداری نیست؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها