هیبت‌الله آخوندزاده در پیامی از افغان‌ها خواست درختان بیشتری بکارند.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۴۹
دعوت سرکرده طالبان از افغان‌ها برای درختکاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز؛ گروه طالبان روز یکشنبه با انتشار پیامی منسوب به هبت‌الله آخوندزاده سرکرده خود از افغان‌ها خواست برای کسب خیر در دنیا و آخرت درختان بیشتری بکارند.

انتشار پیام حاوی نام آخوندزاده از سوی طالبان اقدامی نادر محسوب می‌شود؛ چرا که این گروه تروریستی به تازگی طیفی از بیانیه‌ها و پیام‌های بدون امضا را درباره موضوعاتی چون آمار مرگ و میر غیر نظامیان، فعالیت‌های نظامی پیش رو و سالگرد عقب‌نشینی نیروهای شوروی سابق در دهه 80 قرن گذشته منتشر کرده است.

آخوندزاده که یک روحانی است، از ماه مه سال 2017 که به عنوان سرکرده طالبان منصوب شد در خفا به سر می‌برد. سلف وی بر اثر حمله یک پهپاد آمریکایی در پاکستان به قتل رسید.

وی در این پیام از مردم افغانستان و اعضای طالبان خواست «برای زیبا کردن زمین و منتفع کردن مخلوقات پروردگار، یک یا چند درخت میوه یا غیرمیوه بکارند.» وی همچنین می‌افزاید: «کاشتن درخت و کشاورزی اعمالی هستند که هم در این دنیا ارزشمند محسوب می‌شوند و هم در آخرت با پاداش‌های فراوانی همراه خواهند بود.»

عملیات نظامی طالبان بر ضد دولت افغانستان و نیروهای ناتو از سال 2001 و در پی عقب‌نشینی آن‌ها از کابل آغاز شد. این گروه تروریستی از سال 2014 و با خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، به تدریج بر قلمرو خود افزوده است و هم‌اکنون 40 درصد از خاک این کشور را در اختیار دارد و یا برای کنترل آن به نبرد مشغول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها