رئیس مجلس گفت: باید در انتخابات پیش رو درخشندگی مردم‌سالاری و منزلت سیاسی کشور را به رخ جهانیان بکشیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۴۶
لاریجانی: انتخابات میدان تاخت و تاز سیاسی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در همایش مجریان برگزارکننده انتخابات در سراسر کشور با اشاره به اینکه انتخابات برای کشور مردم سالار ایران که مردم سالاری دینی دارد، مبارک است، گفت: شعف سیاسی که در کشور با انتخابات به وجود می آید قابل قیاس با سایر وجوه در کشور نیست. مردم احساس می کنند در سرنوشت خود تصمیم‌گیر هستند.

وی افزود: این شعف برای پایداری امنیت و توسعه اقتصادی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

لاریجانی گفت: انتخابات میدان تاخت و تاز سیاسی برای از بین بردن ظرفیت های رقیب نیست بلکه میدانی است تا مردم اختلاف نظرها را شناخته و برای رأی‌دهی نظر پیدا کنند.

وی افزود: تخریب ها امر مبارک انتخابات را تنزل داده و باعث دلخوری ها می شود در عین حال ظرفیت کشور را کاهش خواهد داد، اما در این بین فرمانداران و استانداران می توانند این امور را سامان دهند. باید ساماندهی طبیبانه برای بخش های سیاسی انجام دهیم.

رئیس مجلس افزود: رایزنی های پشت صحنه برای کسانی که وارد میدان می شوند تا برای اینکه با سلامت رفتاری کار را پیش ببرند امری مهم به شمار می رود.

لاریجانی با اشاره به اینکه انتخابات پرشور همیشه برای کشور مهم است، تصریح کرد: امروز این امر مهمتراست. شرایط کشور در عرصه منطقه ای و بین المللی ایجاب می کند درخشندگی مردم سالاری را به رخ همگان بکشیم.

وی با اشاره به اینکه پس از بحث هسته ای دشمنان ایران به سراغ موضوعات دیگر فراخوانده شوند، خاطرنشان کرد: باید شفافیت مردم سالاری را در این انتخابات به رخ بکشیم. باید نشاط سیاسی در کشور به وجود آید.

رئیس مجلس ادامه داد: باید تلاش کنیم به روش های گوناگون منزلت سیاسی کشور را به رخ بکشیم این کار بزرگی است.

لاریجانی گفت: مولفه حضور جدی مردم در پای صندوق های رأی برای ما مهم است و با توجه به مسائل منطقه ای و بین المللی این امر بار مضاعف پیدا کرده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مر قانون در انتخابات ادامه داد: هر چه انتخابات سالم و با نزاکت باشد رغبت عمومی برای شرکت در انتخابات بیشتر خواهد شد، اگر احساس شود ظرفیت های مختلف به رأی مردم سامان می دهند اثر سوء به دنبال دارد. باید فضا از لحاظ قانونی برابر بوده و روحیه حق طلبی و عدالت خواهی جاری باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها