به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) پخش می شود

یاسمین، عطر یاس و دور عاشقان در رادیو ایران

رادیو ایران به مناسبت شهادت حضرت زهراسلام الله علیها در ایام فاطمیه ، برنامه های «یاسمین، «عطر یاس» و «دور عاشقان» را به روی آنتن می فرستد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۳۴
یاسمین، عطر یاس و دور عاشقان در رادیو ایران

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، مدیر فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فضاهای یکسانی که برای مناسبت ها وجود دارد، رادیو ایران سعی کرده در مناسبت مذکور از دو جهت نوآوری کند، هم از قالب های متنوع استفاده کند و هم به آثاری بپردازد که کمتر در رسانه ها مطرح شده اند.

یدالله گودرزی در برنامه «دور عاشقان» برنامه ای شخصیت محور طراحی شده که در روزهای یازده و دوازده اسفند پخش می شود. در این برنامه اثر برجسته دکتر سید جعفر شهیدی در باره زندگی حضرت زهرا (س) بررسی و معرفی می شود.دو سمفونی درباره حضرت زهرا در حال ساخت است که با سازندگان و طراحان آن استاد شاهین فرهت و استاد میر زمانی گفتگو می شود.

وی افزود: گفتگو با استاد محمود فرشچیان هنرمند برجسته ایرانی که در آمریکا حضور دارند و اثری فاخر برای حضرت زهرا آفریده اند نیز در برنامه اتفاق خواهد افتاد و محمود فرشچیان میهمان ویژه این برنامه خواهند بود.

مدیر فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی ایران برنامه دیگر این گروه را «عطر یاس» اعلام کرد و گفت: این برنامه از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم به تعداد 20 برنامه هر برنامه 10 دقیقه پخش می شود.در این برنامه هر روز یکی از موسسات پژو هشی و مزین به نام حضرت زهرا معرفی می شوند و یک اثر ادبی درباره حضرت خوانده می شود.

وی افزود: برنامه دیگر گروه، برنامه تعاملی «یاسمین» است. این برنامه حول محور آیات اهل بیت و تطهیر ساخته شده و مخاطبان برنامه سازان اصلی آن خواهند بود.

گودرزی ادامه داد: مخاطبان آیات موضوعی را در برنامه خوانده و آقای فتحی پور، کارشناس برنامه نظارت مختلف آیه را بیان خواهند کرد. علاوه بر این سه برنامه، برنامه به «افق آفتاب» ویژگی های حضرت زهرا (س) را هر روز در این برنامه مورد تدقیق و بررسی قرار می دهد و در باره صفات آن حضرت برنامه سازی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها