آهنگساز پوئم سمفونی «تختی» در آستانه رونمایی این اثر از نحوه حمایت های پدرش رسول خادم در جریان فعالیت های موسیقایی اش سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۸
یک سمفونی برای تختی از فرزند رسول خادم +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر پوریا خادم آهنگساز ۱۷ ساله موسیقی همزمان با رونمایی از پوئم سمفونی «تختی» که چندی پیش به رهبری ارکستر علی رهبری، خوانندگی محمد معتمدی و همراهی ارکستر فیلارمونیک پراگ در کشور چک تولید و ضبط شد، با اشاره به ساخت این اثر موسیقایی بیان کرد: به طور حتم برای فردی چون من که علاقه بسیار زیادی به شخصیت جهان پهلوان تختی دارم باعث افتخار و خوشحالی است که خداوند این توفیق را به من داد تا بتوانم اثری را برای این مرد بزرگ کشتی ساخته و برای معرفی شخصیت ارزشمند او قدمی بردارم.

وی ادامه داد: من طی سال های اخیر که حضور جدی خودم را در عرصه موسیقی آغاز کردم تمام تلاشم را انجام داده ام که در حوزه آهنگسازی و نوازندگی، ساز پیانو را دنبال کرده و در این مدت هم به هیچ حاشیه دیگری فکر نکنم. من دوست دارم راهی که انتخاب کردم هر روزش بهتر از دیروز باشد تا بتوانم دغدغه مند به موضوعاتی که مدنظرم است بپردازم.

این آهنگساز که قطعه «علمدار» او آذر ماه سال گذشته علاوه بر اجرا در کشور آذربایجان توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری نیز اجرا شد درباره حمایت های پدرش رسول خادم رییس فدراسیون کشتی در موفقیت های اخیرش توضیح داد: من در این مدت وقتی با این سوال و حاشیه ها مواجه می‌شوم فقط به این موضوع اشاره می کنم که اگر تشویق ها و انگیزه های پدرم نبود قطعا در این نقطه حضور نداشتم. شما مطمئن باشید این را پوریا خادمی می گوید که به پدرش نه به عنوان یک کشتی گیر پرافتخار و رییس فدراسیون کشتی بلکه فقط و فقط به عنوان یک پدر نگاه می کند که از کودکی راه را برای من روشن کرد و به من انگیزه داد تا در موسیقی حضور داشته باشم، اما اینکه بخواهد با در نظر گرفتن جایگاه شغلی خود حمایت غیر متعارفی از من بکند اصلا چنین چیزی وجود نداشته و ندارد.

خادم افزود:‌من بسیار خوشحالم که در این پروسه افتخار داشتم تا با موسیقی ادای دینی به شخصیت ارزشمند جهان پهلوان تختی داشته باشم و در این راه به طور حتم حضور در کنار بزرگانی چون استاد علی رهبری و محمد معتمدی و دیگر هنرمندان برگزیده موسیقی برایم افتخاری بزرگ است.

آهنگساز پوئم سمفونی «تختی» در پایان درباره اجرای زنده این مجموعه نیز گفت: فعلا برنامه خاصی برای اجرای زنده این مجموعه وجود ندارد اما امیدوارم فضا به گونه ای باشد که در آینده نیز بتوانم به تولید چنین آثاری اقدام کنم.

پوئم سمفونی «تختی» ساخته پوریا خادم اثری است که در چهار قسمت بر اساس ابعاد مختلف زندگی جهان پهلوان تختی ساخته شده است. قسمت اول این پوئم سمفونی به عبارتی معرفی جهان پهلوان تختی به عنوان یک اسطوره پهلوانی است. ‌قسمت دوم نیز بیانگر غلامرضا تختی به عنوان یک قهرمان بزرگ کشتی در جهان و قدرت فنی و بدنی همچنین زورآوری این شخصیت ملی است و قسمت سوم نیز درباره ویژگی های شخصیتی پهلوان تختی و ارتباط عمیق و عاطفی این قهرمان بزرگ با مردم است که از تختی یک پهلوان می سازد. قسمت چهارم هم مرگ جهان پهلوان تختی و مرثیه ای برای وی را روایت می کند.

این اثر توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ که یکی از بیست ارکستر برتر حال حاضر جهان است به رهبری ارکستر علی رهبری و خوانندگی محمد معتمدی اجرا و ضبط شده است. پوئم سمفونی تختی در استودیو «اسمچکی» با مدیریت اجرایی باربد بیات ضبط شده که در این ضبط چند تن از هنرمندان برجسته ایرانی هم با ارکستر فیلارمونیک پراگ همکاری داشته اند.

آیین رونمایی از پوئم سمفونی «تختی» ساعت ۱۸:۳۰ شنبه هفتم اسفند با حضور تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر و چهره های ورزشی در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها