سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 گفت: دو مصوبه امروز مجلس برای حوزه نیرو در چارچوب لایحه بودجه 96 به منزله افزایش قیمت آب و برق در سال آینده نیست.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۵
آب و برق سال 96 گران نمی‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان مجلس در بند ج تبصره 6 تصویب کردند وزارت نیرو از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب، مبلغ 150 ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند.

همچنین در بند هـ این تبصره تصویب کردند عوارض موضوع ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق کشور به میزان 50 ریال به ازای هر کیلووات ساعت در سقف 11 هزار میلیارد ریال تعیین می شود.

محمدمهدی مفتح با اشاره به این دو مصوبه، گفت: در قیمت آب و برق علاوه بر میزان آب بها یا هزینه مصرف، عوارضی نیز برای طرحهای توسعه ای دریافت می شود اما آنچه که امروز مجلس تصویب کرد عیناً در سال 95 نیز تصویب شده بود یعنی به ازای هر متر مکعب آب مصرفی مبلغ 15 تومان و به ازای هر کیلووات مصرف برق 5 تومان عوارض گرفته می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 گفت: این دو رقم، همان ارقام مصوب بودجه 95 است بنابراین برای مصارف مساوی در سال 96 افزایش قیمت نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ای خدا به داد برس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
نه بگو گرون كنن خجالت هم خوب چیزیه
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
خیالتان راحت بعد از انتخابات دمار از روزگار ما با افزایش قیمتها در خواهند اورد این حرفها شعار انتخاباتی است
حاجی گرونی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۰
به شتره میگن چرا گردنت كجه میگه ای بابا كجای من صاف كه به گردنم گیر دادین
حالا چی تو این مملكت ارزون كه رفتیم سراغ اب و برق.......
داوری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۰
اولاً از روزی كه این دولت سر كار آمد قبوض حاملهای انرژی را 10 برابر كرد ثانیاً وقتی انتخابات برگزار و تمام شود شك نكنید پدر همه از گرانی و بدبختی در می آد باز هم مبلغ قبضها چند برابر می شود یارانه همه حذف می گردد، زندگی برای همه سخت و خفت بار می شود و مردم به مرگ خودشان هم راضی می شوند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها