مسایل اقتصادی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم ما محسوب می‌شود و موضوعات پیرامونی آن همچون اقتصادمقاومتی نیز از مهم‌ترین بحث‌های بین مسئولان، رسانه‌ها و مردم بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۸۱
رسانه و اقتصاد مقاومتی

به عقیده بسیاری کارزاری که اکنون علیه کشور ما راه افتاده و عملا مختصات و مشخصات آن قابل رصد است، جنگ اقتصادی تمام عیاری است که در قالب‌ها و شیوه‌های گوناگون در حال اجرا شدن است و تدبیری که از سوی بزرگان نظام در برابر این هجمه اندیشیده شده تکیه بر منابع داخلی، فعال کردن ظرفیت‌های استفاده نشده مالی و انسانی و تعریف دوباره از سازوکار اشتغالزایی بومی و نیز کشف بازارهای جدید در حوزه‌های مختلف و در یک کلام اقتصاد مقاومتی است.

با این رویکرد معلوم است که نقش و جایگاه رسانه مرجعی مثل صدا و سیما چقدر تعیین‌کننده خواهد بود.

صدا و سیما از ابتدای طرح شعار اقتصاد مقاومتی کوشیده جنبه‌های نادیده و کمتر تجربه شده این موضوع را بازتاب دهد که مهم‌ترین آن تولید و پخش برنامه‌هایی است که عموما توسط خود مردم در گوشه و کنار کشور اجرا شده‌اند و اتفاقا بازده نهایی آن هم بسیار مطلوب بوده است.

شیوه‌ای که باعث شده است بسیاری از جوانان علاقه‌مند از آنها الگوبرداری کرده و به تناسب علاقه و موقعیت خود، کاری برای خود دست و پا کنند. جذابیت این نوع برنامه‌ها در این نکته نهفته است که «یک راه تجربه شده قبلی برای راه‌اندازی یک کسب و کار» به مخاطب معرفی می‌شود و بسیاری را مشتاق، علاقه‌مند یا دست‌کم کنجکاو می‌کند که راه‌های دیگر راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک را امتحان کنند. صدا و سیما همچنین با مجموعه گزارش‌های تحلیلی و خبری و نیز برنامه‌های نمایشی مختلف تلاش کرده، اقتصادمقاومتی و زوایای گوناگون آن را در جامعه به نمایش بگذارد.

مهدی غلامحیدری - دبیر قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها