جنگنده های ارتش عراق برای اولین بار در طول بحران دو سال و نیمه هجوم داعش به این کشور ، از مرزهای رسمی عبور کرده و در داخل خاک سوریه مناطقی را در حصیبه و البوکمال بمباران کردند.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۸۵
جنگنده های عراقی داعش را در سوریه بمباران کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندهی عملیات بغداد ، به دنبال اعلام رسمی حیدرالعبادی نخست وزیر عراق مبنی بر قصد کشورش جهت تعقیب گروه تروریستی داعش در خاک سوریه، در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های نوع اف 16 نیروی هوایی این کشور امروز جمعه مواضع و مقرهای داعش را در حصیبه و البوکمال در هم کوبیدند.

دراین بیانیه که جزییات بیشتری ندارد، اعلام شده که این عملیات تا رسیدن به همه مکان های رویارویی با گروه تروریستی داعش ادامه خواهد یافت.

به دنبال اعلام عملیات هوایی علیه داعش در خاک سوریه، برخی گروه های الحشدالشعبی از جمله کتائب حزب الله برای ورود به خاک سوریه جهت تعقیب و سرکوب داعش اعلام آمادگی کردند.

همچنین رویترز خبر داد: نخست وزیر عراق روز جمعه اعلام کرد که وی به نیروی هوایی این کشور دستور داده است تا به مواضع گروه تروریستی داعش در داخل سوریه حمله کند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: ما مصمم هستیم تا تروریستی را که عامل کشتار فرزندان و شهروندان ما بوده اند، تعقیب کنیم. بنابراین دستور دادیم تا فرماندهی نیروی هوایی به مواضع گروه داعش در ' حصیبه' و ' البوکمال' در خاک سوریه حمله کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها