اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

فیل ها ، جانورانی احساساتی و مادرسالار + عکس

در حیات وحش فیل ها از جمله حیواناتی هستند که پیوندهای خانوادگی میان آنها بسیار مستحکم است. فیل ها ، موجوداتی اجتماعی بوده و در گروه های مادرسالار زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۷۳
فیل ها ، جانورانی احساساتی و مادرسالار + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک ، مایکل «نیک » نیکولز « Michael Nichols»، عکاس کهنه کار و با تجربه حیات وحش نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک « National Geographic» بیش از 20 سال از زندگی اش را برای تهیه فیلم های مستند یا گزارش های تصویری از فیل های آفریقایی در جنگل های استوایی، بیشه زارها و علفزارهای آفریقا سپری کرد. او می گوید: هرگز از گرفتن عکس از فیل ها سیر نمی شوم.

نیکولز می افزاید: فیل ها با اینکه از نظر ظاهری هیچ شباهتی با انسان ها ندارند اما از لحاظ روابط اجتماعی، هوش ، بازیگوشی ، احساسات ، آسیب پذیری و عطوفت شباهت زیادی به بشر دارند. وابستگی اجتماعی بین فیل ها واقعا مستحکم است.

وی می گوید: امنیت و حفاظت از گروه به عهده فیل مادرسالار و دیگر ماده فیل های بالغ گروه است. در ضمن، ماده فیل های بالغ تحت فرمان و هدایت فیل مادرسالار وظیفه آموزش و انتقال تجربیات را به اعضای جوان گروه به عهده دارند.

تعدادی از بهترین عکس های مایکل «نیک » نیکولز « Michael Nichols» از فیل های آفریقایی را که در نشریه نشنال جئوگرافیک منتشر شده است ، در این گزارش تصویری ارائه می شود.


1 - ماده فیل رهبر گروه در پارک حفاظت شده سامبورو در کنیا. روابط خانوادگی در میان فیل ها پیچیده ، جذاب و باورنکردنی است.

2 - فیل های جوان تحت مراقبت فیل مادرسالار و دیگر ماده فیل های بالغ بازی می کنند. این بازی ها در واقع نه تنها روابط خانوادگی آنها را مستحکم می کند بلکه نوعی کسب تجربه برای ایام بزرگسالی است.

3 - یک بچه فیل 8 ماهه. بچه فیل ها تا زمانی که در گروه باشند از سوی تمام اعضای خانواده مورد مراقبت قرار می گیرند.

4 - فیل ها علاقه خاصی به حمام گل دارند. حمام گل نه تنها آنها را خنک می کند بلکه از پوستشان در برابر تابش خورشید، انگل ها و نیش حشرات محافظت می کند. تصویری از چند فیل در پارک حفاظت شده سامبورو در کنیا که از حمام گل لذت می برند.

5 - دو فیل نر جوان در حال زورآزمایی دوستانه درپارک حفاظت شده سامبورو در کنیا.

6 - وندی، فیل یتیم در پارک ملی تساوو ایست کنیا به اتومبیل مایکل نیکولز « Michael Nichols» نزدیک شده است. وندی هم اکنون عضو گروهی شامل 14 فیل یتیم است که پس از مراقبت در این پارک به حال آزاد زندگی می کنند.

7 - خرطوم یک فیل نر جنگلی در جنگل های انبوه استوایی گابون.

8 - فیل ها خوشنود از حمام کردن در برکه ای گل آلود در پارک ملی تساوو ایست کنیا.

9 - یک فیل نر جوان تنها. او 17 ساله است و به تازگی از گروهش در پارک حفاظت شده سامبورو در کنیا جدا شده است. او هنوز می تواند از اعضای خانواده اش دیدن کرده و با همبازی های سابقش زورآزمایی کند. با این حال، فعلا برای جفت گیری جوان است و ماده ها اجازه این کار را به فیل نر نمی دهند. او به گروهی از فیل های نر جوان می پیوندد. درس هایی که او در میان خانواده اش یاد گرفته است برای ادامه حیات برایش مفید خواهد بود.

10 - شتاب گروه فیل ها برای رسیدن به برکه آب در پارک ملی زاکوما در چاد.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها