دبیر شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از صدا و سیما درخواست کرد ویژگی‌های رئیس جمهور مصرح در اصل 115 قانون اساسی را برای مردم تشریح کند.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴۹
صدا و سیما شرایط ریاست جمهوری را برای مردم تشریح کند

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی در حاشیه همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره اهمیت انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم در 22 بهمن ها به اسلام، انقلاب و نظام آبرو می دهند.

وی گفت: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری از همه انتخابات دیگر بیشتر است، با اینکه مرتب انتخابات برگزار می کنیم ولی این انتخابات یک ویژگی خاص دارد که سایر انتخابات ندارند و آن اینکه مدیریت کشور را دولت و رئیس جمهور بر عهده می گیرد.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: اداره امور مملکت را که شامل مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مسائل داخلی و خارجی می شود و همه این موارد را دولت و در رأس آن رئیس جمهور بر عهده می گیرد و آب و نان همه اینها را نیز دولت بر عهده می گیرد.

آیت الله جنتی افزود: مجلس، قوه قضائیه و هر کدام از نهادها بودجه بخواهند دولت باید به آنها تخصیص دهد و امکانات مالی مملکت در دست دولت است و دولت هم باید توزیع کند و این اهمیت کار را نشان می دهد بنابر این مردم عزیز ما باید متوجه شوند که به چه کسی و چرا رأی می دهند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: از صدا و سیما خواهش می کنم شرایطی را که در اصل 115 قانون اساسی برای رئیس جمهور بیان شده است، برای مردم بیان کنند و این اصل را مکرر بخوانند و به مردم بگویند که رئیس جمهور باید این شرایط را داشته باشد.

وی افزود: به مردم بگویند رئیس جمهور باید مدیر باشد و صدا و سیما مدیریت را معنی کند چون رئیس جمهور می خواهد مملکت را اداره کند، باید قدرت اداره داشته باشد، مدبر باشد، تدبیر کند و این قدرت را داشته باشد تا از مشکلات به راحتی عبور کند، باید حسن سابقه و تقوا داشته باشد و به مردم بگویند تقوا یعنی چه و این آقا باید متقی باشد، تقوا تقریباً بالاتر از عدالت است، مومن و امین باشد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: صدا و سیما باید این موارد را به مردم روشن کند و مردم متوجه باشند چه کاری می کنند و رأی ای که به صندوق می ریزند یعنی چه و چه کسی را می خواهند انتخاب کنند تا چهار سال اداره مملکت به دست او سپرده شود.

وی افزود: آخرین توصیه من این است که باید حداکثر شرکت را در انتخابات داشته باشیم و مردم ما نیز چنین مشارکتی را داشته اند و به عنوان یک وظیفه شرعی، قانونی و ملی باید در انتخابات شرکت کنیم و بدانیم که این مسئولیتی است که هم جنبه الهی و هم جنبه سیاسی و انقلابی دارد.

شرکت در انتخابات جزو وظایف قطعی همه ما است

آیت الله جنتی صبح امروز در همایش سراسری هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان به ورود غیر مسئولانه برخی مدیران در انتخابات، حساسیت دارد.

وی با ابراز تاسف از برخی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت عنوان کمک به نیازمندان، تصریح کرد: متاسفانه برخی ضعف های قانونی موجب سوء استفاده در انتخابات می شود البته شورای نگهبان تا جایی که بتواند به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب ما، اسلامی است و هدف نهضت امام خمینی (ره) برای تحقق اسلام بود و مقام معظم رهبری هم برای تحقق احکام قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) تلاش می کنند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به فرازهایی از بیانات الهی حضرت امام خمینی (ره) درباره قدرت اسلام در برابر مستکبران گفت: مسئولان باید در مقابل دشمنان اسلام از موضع قدرت سخن بگویند نه از موضع ضعف.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با تشریح شرایط ریاست جمهوری در قانون اساسی گفت: برخی از این شرایط از جمله «حسن سابقه» به راحتی قابل کشف است. اما برخی شرایط مانند «تقوا» و «ایمان» و «اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی» درباره کسی که بتواند عهده دار این مقام باشد، آسان نیست.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان در واقع باید در پیشگاه مردم شهادت دهد که این داوطلب دارای شرایطی چون «مدیر»، «مدبر»، «باتقوا» و «مومن» و «معتقد به مبانی جمهوری اسلامی» هست.

آیت الله جنتی ابراز امیدواری کرد رسانه ها از جمله صدا و سیما، همین شرایط را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: اینکه مردم بدانند؛ باید به «مدیر»، «مدبر»، «باتقوا»، «مومن» و... رای بدهند، روشنگری مهمی است که امیدواریم رسانه ها در این خصوص اقدام کنند.

دبیر شورای نگهبان در پایان از اعضای هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خواست با دقت نظر در خصوص وظایف خود، تمام تلاش خود را برای نظارت دقیق بر انتخابات، به کار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
شرلیطش كه معلومه ,یكی ازمهمترینا اینه كه نجومی بگیر باشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها