لاریجانی در گفت‌وگو با روزنامه البلاد الجزایر:

مقاومت به‌جای مصالحه؛ تنها راه حل بحران فلسطین

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت حمایت از آرمان فلسطین، گفت: انسجام کشورهای اسلامی در شرایط جدید بین المللی بسیار ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۹۲
دیدار روسای مجالس لبنان و عراق با علی لاریجانی+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 4 اسفند ماه) در حاشیه اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر لاریجانی افزود: در شرایط کنونی با توجه به تحولات بین المللی، اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی بسیار دارای اهمیت است.

رئیس مجلس، تصریح کرد:‌ در شرایط کنونی حمایت از آرمان فلسطین بسیار مهم بوده و تمام کشورهای اسلامی باید در این راستا حرکت کنند.

در این دیدار همچنین نبیه بری رئیس مجلس لبنان با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت:‌ در اینجا باید از برگزاری این اجلاس از سوی ایران تقدیر و تشکر کنم، زیرا در شرایط کنونی حج سیاسی برای مسلمانان، حمایت از آرمان فلسطین است و این مسئله تنها در تهران محقق می شود.

دیدار با رئیس مجلس عراق

دکتر لاریجانی همچنین در دیدار با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق، با بیان اینکه جریان های تروریستی به علت اهمیت و جایگاه کشور عراق ایجاد شده اند، گفت: جمهوری اسلامی از دستاوردهای نظامی عراق در مبارزه با تروریست ها بسیار خوشحال است.

وی تصریح کرد: ایران و عراق دو کشور مستقل هستند که باید همکاری های خود را در تمام عرصه ها افزایش یابند. از این رو برخی موانع اقتصادی و بانکی وجود دارد که باید هر چه سریع تر این مسائل حل شود.

در این دیدار الجبوری رئیس مجلس عراق با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: قطعا برگزاری این نشست ها به نفع تمام کشورهای اسلامی است و با توجه به اهمیت مسئله فلسطین، این گونه نشست ها باید هر سال برگزار شود.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی ارتش عراق در مبارزه با تروریست ها، گفت: امیدوارم با اقدامات صورت گرفته بخش غربی موصل هر چه سریع تر از دست تروریست ها آزاد شود و مسلما ما این پیروزی ها را مرهون کمک های دوستان خود به ویژه جمهوری اسلامی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها