نورانی در گفت‌وگو با جام‌ جم آنلاین خبر داد

واردات 25 هزار تن پرتقال از مصر

در حالیکه پیش از این مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام می کردند که کمبودی برای میوه ایام عید وجود ندارد اما گزارش شده که 25 هزار تن پرتقال از مصر وارد کشور شده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۰۸
واردات 25 هزار تن پرتقال از مصر

سید رضا نورانی رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار در این باره به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: 25 هزار تن پرتقال توسط یک شرکت تابعه وزارت جهاد کشاورزی از مصر وارد ایران شده است تا کمبودی در بازار شب عید ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ذخیره سازی ها جوابگوی نیاز این ایام نیست گفت: به هرحال محصول پرتقال امسال به دلیل شدت سرما دربسیاری از باغات دچار آسیب شد، بطوریکه باغات شرق استان مازنداران خیلی از محصولاتش از بین رفت اما در غرب مازندران بخشی از محصول سالم ماند که سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید و ذخیره سازی آن کرده است، بنابراین واردات پرتقال به کشور حتی بیش از این رقمی که وارد شده است نیاز است تا بازار دچار افزایش قیمت نشود.

نورانی درپاسخ به این پرسش که آیا به وارد کنندگان بخش خصوصی مجوزی برای واردات داده شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با این نگاه که ممکن است واردات از طرف بخش خصوصی باعث گران شدن این محصول شود واردات را از طریق یک شرکت تابعه خود وارد کرده است و به بخش خصوصی مجوز واردات نداده است ، بر این باورم که قیمت پرتقال که از سوی دولت وارد شده است باید در حدود 2 هزار و 500 تومان در بازار عرضه شود.

نورانی گفت: معمولا حدود 60 تا 65 درصد از پرتقال کشوراز مناطق شمالی وحدود 35 تا 40 درصد از مناطق جنوبی تامین می شود و برای بحث نیاز کشور با توجه به سرمازدگی که در محصولات پرتقال مناطق شمالی پیش آمد باید برای واردات این محصول اقدام می شد.

سیما رادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ایرانی
Spain
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
اگه دولت این پرتقال رو 2500 به دست مردم رسوند باید به همه چیز شك كرد. حالا وقت بره كشون است.
سلمان
Spain
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
این یه بازی دو سر برد برای دولته 1- پرتقال ارزون به مردم میده تا مردم بشون رای بدن 2- از شرایط بازار سو استفاده میكنه و با فروش پرتقال گرون گوشه ای از هزینه تبلیغاتی انتخابات رو تامین میكنه
ضمبه
Spain
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
ضرب المثل( حالا پیدا كنید پرتقال فروش را ): به نظرم آقای پرتقال فروش یه آقا زاده با نفوذ است كه اگر سر هركیلو پرتقال 1000 تومان گیرش بیاد میشه 25000000*1000=25،000،000،000 به عبارتی 25 میلیارد تومان ناقابل
بهنام
United Arab Emirates
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
مصر حتا به یك ایرانی ویزا نمی دهد تا به مصر سفر كند ولی مسئولین مملكت ما خروار خروار میوه از مصر وارد می كنند ما خودمان خواستیم تا كشوری مثل جیبوتی هم برامون شاخ و شونه بكشه.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
كه اگر اینطور نباشد پوست ملت را میكنند
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
چرا زمان انتخابات اینقدر دیر میرسه ما كه پیر شدیم از ندانم كاری بعضیها
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
خدا خیرتون بده امسال همه پرتقال ها كه خریدیم یخ زده بود
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
در صورت نخوردن پرتقال آیا خواهیم مرد؟
محمدتبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
بر این باورم كه قیمت پرتقال كه از سوی دولت وارد شده است باید در حدود 2 هزار و 500 تومان در بازار عرضه شود.
تو گفتی و ما هم باور كردیم!!!!!!!!! روزهای عید مشخص می شود. هنوز من آن برنجهای 38000 تومانی را نیافتم كجا می فروشند بقالی سر كوچه تان؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها