فرهنگ ترافیکی یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی کشورهاست که کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان با اجرای مانور شهری با موضوع «عابر پیاده» و «ترافیک» در میدان ها و چهار راه های اصلی این شهر به دنبال تحقق این شاخصه است.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۱۰
آموزش فرهنگ شهروندی با آدمک‌های ترافیکی+عکس

به گزارش جام جم آنلاین دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: در این طرح شخصیت های چراغ راهنمایی قرمز و سبز و خط عابر پیاده به صورت نمایشی در مسیر عبور عابران پیاده (مسیر های خط کشی شده) حضور یافته و چگونگی عبور و مرور را به شهروندان آموزش می دهند.

سعید امامی ادامه داد: در این مانور شهری سعی می‌شود استفاده شهروندان از مسیرهای تعیین شده را فرهنگ سازی کنیم تا در آینده شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

این مقام مسئول شهری با بیان اینکه فرهنگ سازی عابر پیاده به لحاظ اهمیت آن، از مهمترین موضوعات این دبیر خانه در سال جاری است، تصریح کرد: تاکنون چندین تیزر و جلد کتاب با این موضوع تولید شده است که برخی از آنها بین شهروندان اصفهانی توزیع شده و بعضی دیگر به زودی توزیع خواهد شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که عوامل روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و رفتاری به عنوان عوامل حفظ سلامت فردی عمل می‌کنند، به طوری که هر یک از این عوامل در صورتی که در جامعه ای با ضعف همراه باشد، برای اجتماع مشکلاتی را فراهم خواهد ساخت.

صرف نظر از جایگاه و میزان اثرگذاری عوامل فرهنگی بر رفتار افراد، آنچه در این میان حیاتی به نظر می رسد، میزان تأثیرگذاری ارزش های مورد احترام افراد و جامعه و رفتار مبتنی بر این ارزش ها است که بر تصمیمات و انتخاب های فردی نیز تأثیر بسزایی خواهند داشت.

فرهنگ ترافیک، فرهنگ زندگی کردن با دیگران و رعایت حقوق آن هاست. ما برای انجام کارهایمان مجبوریم بسیاری از دقایق و ساعات روزانه خود را در خیابان های شهر بگذرانیم البته این فقط شامل رانندگان نمی شود، بلکه کلیه شهروندان اعم از پیاده و سواره را دربرمی گیرد پس فرهنگ ترافیکی یک فرهنگ همه گیر و موثر در جامعه کنونی است.

گفتنی است؛ براساس آمارهای اعلام شده عدم رعایت قوانین راهنمایی توسط عابران پیاده همچون استفاده نکردن از مسیرهای خط کشی شده، پل هوایی و بی توجهی به چراغ راهنمایی از مهمترین عوامل تصادفات در شهرها به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها