رییس هیأت تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با جام جم آنلاین؛

تخلف 8 هزار میلیاردی فقط مربوط به بانک سرمایه است/ استیضاح وزیر آموزش و پرورش روی میز کمیسیون

رییس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان در تشریح آخرین وضعیت از بررسی اختلاس صورت گرفته صندوق، گفت: رقم مطروحه در تخلف صندوق مربوط به بانک سرمایه بوده لذا علاوه بر این بانک مشغول تفحص از بیمه معلم، ماشین سازی اراک و سایر بنگاه‌های تحت پوشش صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم. طبق قانون شخص وزیر باید پاسخگوی نابسامانی‌های آموزش و پرورش باشد و ما مترصد استیضاح از ایشان هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۸۴
تخلف 8 هزار میلیاردی فقط  مربوط به بانک سرمایه است/ استیضاح وزیر آموزش و پرورش روی میز کمیسیون

«جبار کوچکی‌نژاد» پیرامون آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان به جام جم آنلاین گفت: همکاران ما مستقر در بانک سرمایه و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مشغول جمع آوری اسناد و مدارک هستند و در این خصوص بطور مستمر با دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، وزیر آموزش و پرورش و نیز مسئولان صندوق در حال رایزنی هستیم.

وی در خصوص رقم اختلاس شده صندوق ذخیره تصریح کرد: عدد میلیاردی مطروحه تنها به تخلف بانک سرمایه مربوط بوده و لازم است سایر شرکتهای تحت پوشش این صندوق همچون بیمه معلم و ماشین سازی اراک مورد بررسی کارشناسان امر قرار گیرد.

وی خاطر نشان نشان کرد: تا پایان تحقیق و تفحص نمی‌توان به جزییات بیشتری اشاره کرد اما واقعیت آن است که با توجه به پیوند چندین شرکت با صندوق ذخیره فرهنگیان، بررسی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته زمان زیادی صرف خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس درباره برنامه‌های پیش روی کمیسیون آموزش افزود: نظر به اینکه شرایط اقتصادی و بودجه‌ای آموزش و پرورش از وضعیت مطلوبی برخوردار است لذا باید هیأتی مشتمل بر نمایندگان خانه ملت و نیز مسئولان وزارتخانه تشکیل شود تا در راستای ساماندهی حوزه اقتصادی آموزش و پرورش تحولات اساسی صورت پذیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر لزوم شفاف سازی در مباحث اقتصادی آموزش و پرورش عنوان داشت: پس از پایان بررسی بودجه 96 در مجلس، کمیسیون مترصد فرصتی است تا بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در اولویت قرار دارد. چون طبق قانون وی باید در صحن پاسخگوی نابسامانی‌ها و سوء مدیریت موجود در سیستم آموزشی و همچنین آشفتگی در بخش اقتصادی وزارتخانه خود باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
اگر تخلف محرز است آقایان را محاكمه كنید و به مردم معرفی و بالاترین مسئول را كه هر شخصی در آن ارگان یا وزارتخانه است عزل كنید بدون رودرباستی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها