اسفند ماه با افزایش حجم معاملات خصوصا در بخش خودرو مترادف است. شاید دقت کرده باشید که بسیاری از تبلیغات مربوط به معاملات خودرو، در پایان سال می باشد و تولید کنندگان داخلی و حتی واردکنندگان خودروهای خارجی به تکاپوی فروش با در نظر گرفتن تخفیفات مختلف می افتند.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۳۵
افت قیمت خودروهای 35 تا 50 میلیون چقدر است؟

به گزارش جام جم آنلاین، اسفند ماه با افزایش حجم معاملات خصوصا در بخش خودرو مترادف است. شاید دقت کرده باشید که بسیاری از تبلیغات مربوط به معاملات خودرو، در پایان سال می باشد و تولید کنندگان داخلی و حتی واردکنندگان خودروهای خارجی به تکاپوی فروش با در نظر گرفتن تخفیفات مختلف می افتند.

طبیعی است که در بسیاری از موارد، خرید یک خودرو جدید، مستلزم فروش دیگری است. این خرید و فروش با احتساب دریافتی کارمندان در پایان سال و همچنین لزوم وجود یک وسیله نقلیه برای سفرهای نوروزی، تایید کننده این رفتار است. ازآنجا که این خرید غالباً به دلیل کمبود وقت با بررسی لازم صورت نمی­ گیرد، احتمال ضرر مالی را برای خریدار خودروها مخصوصاً خودروهای دست دوم را بالاتر می برد.

یکی از مسائل مهمی که باید در تصمیم ­گیری­ های مشتریان جایگاه مهمی داشته باشد، میزان افت قیمت خودرو خریداری­ شده درگذر زمان است. چرا که نحوی استهلاک سرمایه خریدار را موجب خواهد شد و بعضی از این خودروهای کارکرده، اعداد بالایی را شامل می شوند. از سویی دیگر آگاهی از افت قیمت خودرو، برای افرادی که در بازار خرید و فروش خودرو دست دوم فعالی نیستند، میسر نیست.

این مقاله به بررسی افت قیمت تعدادی از خودروهای بازه قیمتی 35 تا 50 میلیون می­‌پردازد.

جداول شامل خودروهایی است که مدل صفر آن­ها بین 35 تا 50 میلیون قرار می­‌گیرد.

همچنین در نمودار زیر، قیمت­ های سال 95 که در بالا به آنها اشاره شده بود را، از منظر قیمت سایر سال­ها و مقدار افت قیمت هریک از این خودروها در سال اول عملکردشان را نشان می­‌دهد.

بر اساس نمودار، بیشترین درصد افت قیمت، به خودرو ام­ وی ­ام 315 هاچبک و پرشیا ELX می رسد. نکته قابل تامل اینجاست که خرید خودرو ام‌ ­وی­‌ ام به خاطر چینی بودن و پرشیا نیز به دلیل مشکلات فنی، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی­‌شود. اگر شما قصد خرید خودرو در این بازه قیمتی (35 تا 50 میلیون) دارید؛ خودروهایی نظیر ال­90 و دنا و 206 می­توانند گزینه ­های مناسبی باشند. افت قیمت این دو خودرو، به ترتیب 4 و 6 درصد می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
فكرمیكنم افت خودروهای چینی خیلی بیشتراز این امارباشه .واسه محصولات داخلی حداقل موقع فروش چند تامشتری پیدا میشه من یه x33 ده ماه كاررو با یكسال بیمه 46تومن فروختم اونم بعداز 5ماه معطلی .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها