گزارش جام جم آنلاین از شب شعر «همه برای فلسطین»

بمب اتمی بزرگی که کریستف کلمب کشف اش کرد

ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از سه شنبه این هفته به طور رسمی آغاز به کار می کند، اما در آستانه افتتاحیه این همایش جمعی از شاعران و هنرمندان کشورمان در حوزه هنری گرد هم آمدند تا با بیان و نگاهی متفاوت از رژیم کودک کش و سفاک و حامیانش بگویند.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۵۷
بمب اتمی بزرگی که کریستف کلمب کشف اش کرد

به گزارش جام جم آنلاین، در این مراسم چهره های شناخته شده ادبیات متعهد و مقاومت حضور داشتند از دکتر علیرضا قزوه ، فاضل نظری و علیمحمد مودب گرفته تا جوانانی از جمله محمدمهدی سیار و محمد جواد آسمان، سینا علیمحمدی و همچنین یکی دو شاعر از افغانستان و پاکستان که بیت هایشان مرهمی بود بر زخم های غزه و امیدبخش انتفاضه.

خمینیون تازه نفس

آغازگر شب شعر سخنرانی علیرضا قزوه بود در جایگاه مدیر آفرینش های ادبی حوزه هنری پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هر انسان انقلابی، چیزهایی دارد که قابل فروش نیست، یک شاعر اشک‌ها و ابیات اشعارش را نمی‌فروشد و یک انقلاب، آرمان‌های بنیان‌گذارش حضرت امام خمینی (ره) را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد.

او از شیخ زکزاکی ها به عنوان خمینیون جدید یاد کرد و گفت: جمله شنیدنی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که فرمودند اسرائیل تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت، تنها یک حرف نیست. ایمان داریم که اسرائیل تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت، امروز تازه شاهد تعبیر حرف های امام هستیم می بینیم که راه قدس چگونه از کربلا می گذرد و چگونه به جای حج، بزرگ‌ترین سمینار مسلمانان در کربلا و در اربعین برگزار می شود.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم از مهمانان این همایش بود، او در سخنانی با بیان اینکه سلاح قلم در مبارزه نقشی فراتر از سلاح‌های دیگر در برابر دشمن ایفا می‌کند، اظهار کرد: بدون تردید مسئله فلسطین در جهان امروز، مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و در جمهوری اسلامی ایران، همان‌طور که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند، مهم‌ترین مسئله عرصه سیاست خارجی کشورمان است. چرا که در آموزه‌های قرآنی، دینی ما بارها آمده است و قانون اساسی و باورهای عمیق دینی ما است. مسئله فلسطین مصداق بارز سیاست‌های ظالمانه شیطانی استکبار است.

او افزود: به ظاهر قدرت ساختگی و غیرواقعی از رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت شکست ناپذیر منطقه در افکار عمومی ایجاد کردند. نگاه انقلاب اسلامی و امام راحل چه بود و ایشان با چه پشتوانه‌ای این گونه محکم سخن می‌گفت. آن هم زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال بود و امروز انقلاب اسلامی یک درخت تنومند است. امام(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و با پشتوانه الله بود که این سخن را گفت.

بروجردی خاطرنشان کرد: بر اساس همین راهبرد، حزب الله لبنان به عنوان بخشی از مقاومت، موفق شد سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان را آزاد کند. باید دید که چرا در پنج جنگ پیش از سال 2000 علی رغم تمام تجهیزات، همه شکست و عقب نشینی بود. این سلاح ایمان و خودباوری است.

بروجردی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در هر کجای دنیا، هر فردی و گروهی و کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و مبارزه کند، از آن حمایت خواهیم کرد. ایشان تعارف ندارند. مگر آن‌ها در این جنایت تاریخی، در این کشتار، شکنجه و ... رودربایستی کردند. دشمن در راه باطل خود جدی است و ما هم در راه حق خود باید استوار باشیم و به فضل الهی شاهد پیروزی نهایی خواهیم بود.

بیانیه شاعران

مصطفی محدثی خراسانی شاعر کشورمان نیز در بخشی از این مراسم، پس از شعرخوانی، بیانیه شاعران فارسی زبان در حمایت از انتفاضه مردم فلسطین را قرائت کرد. بخشی از این بیانیه به شرح زیر است:

«انتفاضه آغاز طنین پیروزی شرافت سنگ، در برابر ننگ تانک و مسلسل است و به راستی که وعده الهی نزدیک است و سرانجام مشت‌های گره کرده جوانان غیور و شجاع فلسطینی، غده سرطانی رژیم صهیونیستی را از جغرافیای جهان محو خواهد کرد و تنها نامی ننگین از این رژیم منحوس در تاریخ جهان باقی خواهد ماند. مسلمانان جهان هیچ‌گاه از اولین قبله‌گاه خود و آرمان مقدس قدس، دست نخواهند کشید و تا پیروزی کامل مردم فلسطین و آزادی و رهایی بیت المقدس از چنگال خونخواران رژیم کودک کش صهیونیستی، یار و یاور انتفاضه مردم فلسطین خواهند بود. چرا که فلسطین نقطه عطف امت اسلام است و این سرزمین شریف، همان‌گونه که اولین قبله گاه مسلمین بوده است، دلیل وحدت نهایی امت واحده نیز خواهد بود.»

علی محمد مودب شاعری بود که پشت تریبون قرار گرفت و شعر مشهورش را قرائت کرد با این پایان بندی:

آمریکا بمب اتمی بزرگی است

که کریستف کلمب کشف کرد

و شهیدان آن را خنثی خواهند کرد

همچنین در این مراسم شاعرانی محمد مهدی سیار هم خواند:

چندی‌ست هر بهار می‌شکفد

بر شاخه‌های تازۀ زیتون، سنگ

دیگر نشان صلح نخواهم بود...

این است حرف تازۀ زیتون: جنگ!

اجرای این مراسم هم بر عهده قادر طراوت‌پور شاعر آیینی کشور بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها