جوان خطرناک که در اقدامی جنون‌آمیز در خیابان مدنی تهران، با چاقوی قصابی به سمت رهگذران حمله کرده و دست به جنایت زده بود، با گذشت اولیای دم از مجازات قصاص نجات پیدا کرد. پسر جوان هنوز با مجازات اعدام به اتهام محاربه روبه‌روست.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۳۷
عامل جنایت هولناک در نظام‌آباد بخشیده شد +عکس

به گزارش جام‌جم، حسین 23 ساله ظهر روز دوشنبه 24 مهر سال 91 در اقدامی جنون‌آمیز به سوی عابران حمله‌ور شد و 12زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح کرد. او سپس با فرار از محل جنایت به قم گریخت و شش ساعت پس از جنایت، با مراجعه به ماموران تسلیم شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، یکی از مجروحان که مردی 30 ساله بود بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

حسین در بازجویی‌های اولیه مدعی شد مدتی است یک صدای ناشناس به او دستور می‌دهد و روز حادثه آن صدا از او خواسته بود به مردم حمله کند. در حالی که به نظر می‌رسد متهم با طرح این موضوع قصد دارد انگیزه اصلی خود را مخفی نگه دارد، بازپرس جنایی تهران او را برای بررسی سلامت روحی و روانی و همچنین اعتیادش به پزشکی قانونی معرفی کرد.

از سویی دیگر، حسین در اداره آگاهی به بازسازی صحنه قتل پرداخت و در تشریح حادثه گفت: مدتی بود صدایی در سرم به من دستور می‌داد چه کارهایی را انجام دهم. روز حادثه نیز آن صدا از من خواست با چاقو به مردم حمله کنم. ابتدا می‌خواستم از یک مغازه چاقوفروشی در مجیدیه چاقو تهیه کنم که موفق به این کار نشدم بعد هم وارد یک قصابی شدم و به بهانه خرید گوشت، خود را به چاقوی سلاخی مرد قصاب رساندم. مدتی نزد پدرم در یک کشتارگاه کار می‌کردم و به همین خاطر کار با چاقو را می‌دانستم. بعد از مجروح کردن مرد قصاب به خیابان آمدم و هر فردی را که سر راهم بود با چاقو می‌زدم، زن یا مرد بودن قربانیان برایم هیچ فرقی نداشت. آخرین قربانی من پسری قوی هیکل بود که چاقو را گرفت و من هم از محل متواری شدم. با تائید سلامت روحی و روانی متهم، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. 17 بهمن سال 91 حسین در حضور قاضی صلواتی به دفاع از خود پرداخت.

حسین در جریان دفاع از خود در دادگاه گفت: من در یک پیک موتوری کار می‌کردم و قبل از این حادثه قرار بود یک وانت بخرم و با آن در شرکتی کار کنم. من برای این کار قصد بدی نداشتم و دنبال پول هم نبودم. فقط جنون به من دست داد. یک ساعت بعد از این ماجرا نیز به قم رفته و در کنار ضریح امام حسین (ع) توبه کردم. 20 روز قبل نیز به آنجا رفته بودم و می‌دانستم پس از ساخت ضریح آن را به عراق می‌برند. بعد از توبه خود را به مامورانی که آنجا بودند معرفی کردم.

قاضی دادگاه پس از محاکمه حسین، او را به اعدام محکوم کرد. در ادامه پسر جوان به اتهام قتل عمد و مجروح کردن عابران در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و قضات پس از دفاعیات حسین و با توجه به درخواست اولیای دم و شکات، او را به قصاص، دیه و حبس محکوم کردند. سرانجام حکم اعدام و قصاص او در دیوان عالی کشور تائید شد.

با گذشت چهار سال از این جنایت، خانواده اولیای دم با مراجعه به دادسرای جنایی تهران، قاتل را بخشیدند. با گذشت اولیای دم، قاتل از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست قاضی زالی و با حضور ابراهیم اسلامی قاضی مستشار برگزار شد، متهم با تکرار حرف‌های قبلی خود گفت: من در حالت عادی نبودم و نمی‌دانم چرا به مردم حمله کردم. من نمی‌خواستم کسی را بکشم و از کارم پشیمانم.

متهم پس از دفاعیاتش دوباره به زندان بازگشت و قضات او را به چهار سال حبس محکوم کردند.

هنوز قرص می‌خورم

حسین آرام است و با گذشت چهار سال از جنایت هنوز نمی‌داند چرا به عابران حمله کرد. در زندان قرص مصرف می‌کند تا آرام باشد.

در این مدت ملاقاتی داشتی؟

من کسی را ندارم و تنها در زندان هستم.

اولیای دم چطور رضایت دادند؟

نمی‌دانم. در زندان به من گفتند که آنها بزرگی کرده‌اند و مرا بخشیده‌اند.

هنوز قرص مصرف می‌کنی؟

بله. در سالن قرصی‌ها هستم و هر روز باید قرص بخورم.

چرا عابران را با چاقو زدی؟

صدایی به من گفت چاقو را بردار و مردم را بزن.

از مرگ نمی‌ترسیدی؟

من بعد از این کار توبه کردم. از شاکیان و اولیای دم هم عذرخواهی کردم. من نمی‌خواستم به کسی آسیب برسانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۸
ع
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
یعنی چه ؟؟؟؟ وقتی در خیابان این كار را كرده باید مدعی الاعموم به عنوان جنایت اجتماعی او را نبخشد
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
سلام.قضات وی را به چهارسال حبس محكوم كرده اند!!خب چهارسال هم هست كه زندان می باشد با این حساب بزودی و بسلامتی آزاد می شود.خدارحم كند.
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۲
۰
چطور اون صدا بهت نگفت توبه نكن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۲
۰
توبه گرگ مرگه....تمام صحبتهاش برای فرار از قصاصه....این شخص باید اعدام بشه وگرنه مثل بقیه مواردی كه بخشیده شدند و مجددا دوباره مرتكب جنایت خواهد شد
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۱
۱
باید اعدام بشه
نمیشه كه هركس راه بیافته تو خیابان و با چاقو به مردم حمله كنه
دیگه امنیت ندارند مردم
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۲
۰
قضات محترم: آیا با آزادی این دست از افراد جنایت كار امنیت مردم بیگناه را به خطر نمی اندازید؟ بارها و بارها شاهد جنایت مجدد اینگونه افراد خطر ناك در جامعه بوده ایم . ملت چه گناهی دارند كه شما در تامین امنیت آنها كوتاهی می كنید؟
بینام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
اعدامش كنید امنیت برقرار بشه
آسیب اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
با توجه به موارد مشابه مانند كشتن فرزندان به دست مادر بیمار... وموارد گوناگون كه افراد بی گناه ومعصوم ، در بوجود آمدن مشكلات روحی وروانی اشخاص مهاجم ومرتكبین به جرم اینچنینی ، هیچ تقصییری نداشته وزندگی خودرا از دست می دهند آیا وقت آن نرسیده كه هم زمان با مراجعه افراد برای هر بیماری از نظر روحی وروانی نیز معاینه گردند تا لااقل افراد در مرزبحران آفرینی مشخص وحداقل خانواده شان از این بابت مطلع گردند .( قربانیان بعدی این افرادبیمار می تواند هركسی باشد )
یك حمال
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۱
۰
سال 91 تا به الان؟ واقعا چه سرعت عملی داره قوه محترم قضاییه.خوب 4 سال حكم هم به خوبی وخوشی تموم شد ایشاا...... شب عید هم كنار خانواده وكانون گرم دوستان وایشون هم میشه یكه بزن محل وكسی جرات چپ نگاه كردن به این بزرگوار رو نداره چون باباش سلاخ بوده وخودش هم 12 نفرو ساطوری كرده ویكی رو هم فرستاده قبرستون.احسن به این قاضی عزیز
--
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۳
۰
بعد از چهار سال آزاد میشه و برمیگرده بین مردم!!!!؟؟؟؟؟ به همین راحتی!!!!!!! عججججججججببب
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۲
۰
الان هر اراذل واوباشی كه چاقوكشی میكند یا قتل میكند برای فرار از مجازات میگوید شیشه كشیده بودم یا صدایی میگفت باید اینكار را بكنی فكرش رابكن در خیابان راه میروی كسی با چاقو به شما حمله كند ابتدا شوكه می شوی بعد زخمی نباید به این اوباش رحم كرد من تعجب میكنم چطور خانواده مقتول قاتل را بخشیده اند خوشبختانه در حكم بغیر از قصاص اعدام هم نوشته شده
ق
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۱
۰
غلط كردی مرتیكه روانی همه رو كشتی و لت و بار كردی حالا میگی صدا بوده ..............................................
ئ
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۳
۰
تو زندان بوده و مدل مو فشن زده این ادمیه كه وقتی بیاد بیرون دوباره قتل انجام میده
رضا ایمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
آخه به تو چه ربطی داره البته مشكل از تو نیست كه مشكل از فرهنگ سازی هست كه طرز فكر مردم جامعه اینقدر سطحی هستش به نظر تو با اعدام یه جوون كل مشكلات جامعه حل میشه
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
اگراون صدادوباره به سراغش بیاد بگه بكش چاقوسلاحی روبرداروسلاخی كن تكلیف چیست؟
ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۳
۰
چطور دوباره به خودتان اجازه میدهید این شخص روانی به جامعه برگردد میآید بیرون میزنه چند انسان بیگناه رو از بین میبرد و دوباره میگه صدایی گفت این كارو بكن. نباید این نامرد بیاد توجامعه.
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۲
۰
باید اعدام شود
احمد
Germany
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۰
من سر از كار این قوه قضاییه و قضاتش و قوانینشون در نمیارم از یه طرف یارو رو به خاطر زورگیری پنجاه هزارتومن اعدام میكنن از یك طرف یه جانی قاتل رو كه دوازده نفر رو ناكار كرده میخوان برگردونن تو جامعه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها