رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه احتمال بازنشستگی و کناره گیری خود از قدرت را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۳۲
موگابه:رییس جمهور می مانم/ بهتر از من نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وی روز سه شنبه 93 سالگی خود را جشن می گیرد و 37سال است که بر کشورش حکومت می کند، امروز در یک نطق رادیویی که متن آن در روزنامه دولتی ساندی میل این کشور نیز انتشار یافت گفت: از آنجایی که جانشین قابل قبولی برای خود نمی یابم، تا اطلاع ثانوی همچنان بر مستند قدرت باقی خواهم ماند.

موگابه، درخواست استعفای خود از قدرت را منوط به رای کمیته مرکزی حزب حاکم زانو پی اف دانست و افزود: این حزب نه تنها پیشنهادی برای کناره گیری از قدرت ارائه نکرد بلکه تاکید دارد همچنان در مقام خود باقی بمانم.

وی همچنین گفت: از آنجایی که اکثریت مردم نیز معتقدند هنوز گزینه ای بهتر از من برای ریاست جمهوری کشور پیدا نمی شود، لذا ترجیح می دهم همچنان بر مستند بمانم.

رییس جمهوری زیمبابوه از سال 1980 (1358)، یعنی زمان استقلال کشورش از استعمار انگلیس همچنان بر قدرت اصلی کشور تکیه زده است و شائبه های بیماری را نیز رد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
این دیگه خیلی روش زیاده!!!! چه مردم بدبختی دارند كه قدرت اعتراض ندارند.....مردمی خوشبخت هستند كه بتوانند بطور مسالمت آمیز و منطقی نظر خودشان را در جامعه اعمال كنند. در قدرت ماندن موگابه با 93 سال سن و پس از 37 سال بسیار غیر منطقی به نظر میرسد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها