نماینده مردم زاهدان در صحن مجلس:

سال گذشته 16 هزارو 300 نفر در جاده‌ها کشته شدند

نماینده زاهدان در موافقت با استیضاح وزیر راه به آمارهای پزشکی قانونی در رابطه با تلفات جاده‌ای اشاره کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۰۷
سال گذشته 16 هزارو 300 نفر در جاده‌ها کشته شدند

به گزارش خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین،حسینعلی شهریاری، گفت: آمار پزشکی قانونی نشان می‌دهد که تلفات جاده‌ ای در سال گذشته 16 هزار و 300 نفر بوده، همچنین 313 هزار نفر از در نتیجه تلفات جاده‌ای مصدوم داشته ایم.

وی افزود: باید بپذیریم بیشتر این حوادث بخاطر نا امن بودن و کنترل نامناسب جاده ها اتفاق افتاده است. قرار بود که بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر کشور شروع به کار کند؛ اگر قرار باشد بندری سالیانه 6 میلیون تن کالا جابجا کند باید هر روز حدود 2 هزار کامیون با ظرفیت 20 تن در رفت‌وآمد باشند اما هیچ یک از راه‌های ترانزیت سروسامان نگرفته است.

او به جهانگیری تذکر داد: شما تلاش زیادی کردید و فرودگاه چابهار را نیز تصویب کردید. فرودگاه چابهار یک فرودگاه نظامی است. وقتی که می‌خواهید بازرگانان خارج از کشور را به منطقه بیاوریم باید از یک فرودگاه نظامی آن هم با فاصله 30 کیلومتر ی از شهر استفاده کنیم.

شهریاری آخوندی را وزیری موفق خواند و گفت: البته اگر به جز وزارت راه در هر وزارتخانه دیگری بود. آقای دکتر هاشمی چند بار به منطقه سیستان آمدند و هر بار چند روز حضور داشتند و تمام مسیرها را از طریق اتومبیل طی کردند و با جاده‌ها آشنا هستند. ولی آقای آخوندی که خودش وزیر را ه است این کار را انجام نداده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بر پایین بودن شاخص راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور اشاره و خاطر نشان کرد: مهم نیست امروز نتیجه استیضاح چه می شود مهم این است که ما نمایندگان به واسطه قسمی که خوردیم در راستای دفاع از حقوق مردم گام برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها