طبق اعلام قبلی رییس مجلس شورای اسلامی؛

فردا استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس

نشست علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۷۲
جلسه علنی مجلس برای استیضاح آخوندی  آغاز شد

به گزارش خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بمنظور رسیدگی به تقاضای جمعی از وکلای ملت برای استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی دقایقی پیش در صحن علنی پارلمان آغاز شد.

جلسه علنی امروز مجلس به‌ریاست دکتر علی لاریجانی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

به‌موجب ماده 226 آئین‌نامه داخلی مجلس، در جلسه امروز و پس از ارائه دلایل استیضاح‌کنندگان، رئیس‌جمهور می‌تواند به دفاع از وزیر بپردازد.

آخوندی نیز می‌تواند از خود دفاع کند. حداکثر وقت دفاع از استیضاح برای یک وزیر سه ساعت خواهد بود البته وزیر مورد استیضاح می‌‏تواند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهد.

طبق ماده 227 آئین‌نامه، پس از پاسخ وزیر مورد استیضاح، حداکثر دو نفر از نمایندگان استیضاح­‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلی بدهند، به‌شرطی که صحبت هرکدام از ربع ساعت تجاوز نکند سپس وزیر مورد استیضاح می‌تواند حداکثر نیم ساعت مجدداً از خود دفاع کند. پس از انجام استیضاح نیز رئیس جلسه، عدم اعتماد وزیر را به رأی می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
آقا علیار
Spain
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
لطفا صحنه سیاسی كشور را از این وزیر ناكارآمد و رفاه زده مغرور پاك كنید
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
این وزیر جایگاه مردمی در جامعه ندارد حالا اگر با زدو بندهای سیاسی هم باز رای بیاورد او از نظر عموم مردم از نظر كارایی مردود است این خواست ملت و مردم است. او مغروز و اشرافی زاده است و گناه خود را به پای دیگران می نویسد.

نیازمندی ها