هزاران مکزیکی روز جمعه در اعتراض علیه طرح دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی یک دیوار انسانی را در طول مرز مکزیک با ایالات متحده آمریکا تشکیل دادند.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۱۳
دیوار انسانی هزاران مکزیکی در اعتراض به ترامپ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، این تظاهرات توسط مقامات محلی و سازمان های غیر دولتی مدنی برگزار شد و هزاران نفر شامل دانشجویان، سیاستمداران ، رهبران جنبش های مدنی و نیز مردم عادی در شهر مرزی سیوداد خوارز در شمال مکزیک و در مرز با ایالات متحده آمریکا تجمع کردند.

هزاران تظاهرکننده در حالی که بازوهای یکدیگر را گرفته بودند زیر نگاه واحدهای گشت مرزی آمریکایی زنجیری انسانی به طول بیش از 1.5 کیلومتر را تشکیل دادند.

اسکار لیسر شهردار مکزیکی تبار ال پاسو ، شهر مرزی آمریکا که روبروی سیوداد خوارز واقع شده است ، خطاب به تظاهرکنندگان گفت: سیوداد خوارز و ال پاسو در واقع یک شهر واحد بوده و ما هرگز از هم جدا نخواهیم شد.

در ساحل اقیانوس آرام در فاصله 1200 کیلومتری از سیوداد خوارز تظاهرات مشابهی در ابعاد کوچکتر در مرز بین شهر تیخووانا مکزیک و شهر سن دیه گو آمریکا در مجاورتش در اعتراض به طرح دیوار مرزی دونالد ترامپ بر پا شد.

از حدود یک ماه پیش و از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ که یک فرمان اجرایی برای احداث این دیوار مرزی را امضا کرد و دستور تسریع در اخراج مهاجران غیرقانونی را داد، تظاهرات مردم آمریکا و مکزیک به ویژه در مناطق مرزی دو کشور علیه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به امری تقریبا روزمره تبدیل شده است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
مرگ بر امریكای شغال
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها