طبق اعلام قبلی رییس مجلس شورای اسلامی؛

فردا استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس

طبق اعلام قبلی رییس مجلس رییس مجلس شورای اسلامی با توجه به مکاتبه صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی، استیضاح آخوندی در نشست فردا یکشنبه در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۷۹
فردا استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس

به گزارش خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بمنظور رسیدگی به تقاضای جمعی از وکلای ملت برای استیضاح عباس آخوندی فردا یکشنبه آغاز خواهد شد.

بروز حوادث تلخ و ناگوار در سیستم حمل و نقل ریلی و راه‌های مواصلاتی کشور در چند سال گذشته از مهمترین عواملی است که نمرات منفی عملکرد آخوندی را به میز استیضاح کشاند.

اشتباهات فاحش در کنترل خطوط ریلی علی رغم تجهیز راه آهن به سامانه هوشمند، آتش سوزی دو قطار در محور سمنان که منجر به جان باختن و سوختن تعدادی از هم‌میهنانمان شد بخشی از ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل است.

گفتنی است: به‌موجب ماده 226 آئین‌نامه داخلی مجلس، در جلسه فردا و پس از ارائه دلایل استیضاح‌کنندگان، رئیس‌جمهور می‌تواند به دفاع از وزیر بپردازد.

آخوندی نیز می‌تواند از خود دفاع کند. حداکثر وقت دفاع از استیضاح برای یک وزیر سه ساعت خواهد بود. البته وزیر مورد استیضاح می‌‏تواند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهد.

باید افزود: طبق ماده 227 آئین‌نامه، پس از پاسخ وزیر مورد استیضاح، حداکثر دو نفر از نمایندگان استیضاح­‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلی بدهند، به‌شرطی که صحبت هرکدام از ربع ساعت تجاوز نکند. سپس وزیر مورد استیضاح می‌تواند حداکثر نیم ساعت مجدداً از خود دفاع کند. پس از انجام استیضاح نیز رئیس جلسه، عدم اعتماد وزیر را به رأی می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
وزیر نیرو هم باید استیضاح بشه. مردم خوزستان دارن میمیرن.
حسبنا الله و نعم الوكیل

نیازمندی ها