رییس روابط عمومی کمیته امداد هرمزگان در گفتگو با جام جم آنلاین؛

150 هزار مددجو تحت تکفل امداد/ سامانه پیامکی جهت معرفی نیازمندان استان راه‌اندازی شد

رییس روابط عمومی کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حدود 150 هزار مددجو تحت پوشش امداد قرار دارند، درباره هزینه کرد وجوه صندوق صدقات بعنوان یکی از منابع حمایتی محرومان، گفت: صدقات در بخش معیشتی، مخارج تحصیلی، تأمین جهیزیه نوعروسان، اشتغال و حوزه درمانی نیازمندان هزینه می‌شود. با این حال در جهت شناسایی محرومان سامانه پیامکی راه اندازی شده تا مردم با انعکاس مشکلات نیازمندان ما را در راستای تکریم مددجویان یاری رساند.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۷۴
150 هزار مددجو تحت تکفل امداد/ سامانه پیامکی جهت معرفی نیازمندان استان راه‌اندازی شد

«سیاوش عامری» رییس روابط عمومی کمیته امداد استان هرمزگان در گفتگو با جام جم آنلاین پیرامون نحوه نظارت بر شمارش صندوق‌ها افزود: صدقات پس از تخلیه در کیسه، پلمپ و در مرکز امداد زیر نظر دوربین‌های مداربسته مرکز شمارش می‌شود.

وی افزود: در کل استان بیش از 50 هزار خانوار تحت پوشش داریم که برآورد می‌شود چیزی در حدود 150 هزار مددجو از حمایت امداد برخوردار باشند. معادل همین تعداد افرادی هم بطور موردی از مساعدت کمیته بهره‌ می‌گیرند تا از آسیب بیشتر آنها جلوگیری شود.

عامری در خصوص تکریم مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: در یکی دو سال گذشته با طرح مددکار محوری از مراجعه خانواده‌ها به مراکز امدادی جلوگیری کرده و این مددکار است که با رفتن به محل زندگی افراد از نزدیک با آسیب‌ها و مایحتاج نیازمندان با خبر شده و اقدام به رفع آنها می‌کند.

وی با مثبت ارزیابی کردن این طرح که از زمان روی کار آمدن فتاح بعنوان رییس کمیته امداد آغاز شد، خاطر نشان کرد: مددکار محوری از ایاب و ذهاب مداوم محرومان به کمیته امداد و گرفتاری آنها در مسیر اداری کاسته و از این طریق بحث کرامت و عزت افراد نیز حفظ خواهد شد.

عامری راه اندازی سامانه پیامکی 300033330761 در جهت اطلاع رسانی شهروندان از مشکلات و دغدغه نیازمندان را گامی دیگر در حفظ کرامت انسانی اقشار آسیب‌پذیر استان خواند و گفت: با انعکاس مشکلات یک فرد از طرف مردم و همسایگان، مددجو برای رسیدگی موضوع به محل زندگی مشارالیه مراجعه کرده و دیگر لازم نیست شخص مددجو که احتمالا معذوریت اخلاقی دارد حتما خودش از امداد طلب نیاز کند.

وی در پاسخ به این سئوال که روزی فرا خواهد رسید افراد تحت پوشش از وجود سازمانی تحت عنوان کمیته امداد بی‌نیاز شوند، ابراز داشت: تا زمانی که آسیبهای اجتماعی مانند حوادث جاده ای – بیماریها و بلایای طبیعی همچون سیل وجود دارد، خانواده‌های نیازمند هم خواهیم داشت.

عامری در ادامه افزود: مادامی که برخی شاخص‌ها نظیر بیمه، تمام اقشار جامعه را در بر نگیرد همیشه با معضل محرومیت روبه رو هستیم. حال چنانچه سطح فرهنگ مردم از شناخت حقوق شهروندی خودشان بالا برود و بحث اشتغال جوانان حل شود، قطعا فقر و دستنگی رخت بربسته و وظایف امداد در غالب یک سازمان خیریه خلاصه می‌شود.

وی در خصوص افق 10 ساله کمیته امداد در امر فقرزدایی گفت: نظر به رویکردهای شخص مهندس فتاح بنده معتقدم سوالی که شما در بحث رسالت محرومیت زدایی و پایان کار کمیته امداد داشتید، تقریبا محقق خواهد شد.

رییس روابط عمومی کمیته امداد هرمزگان افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی صورت گرفته روی خانوارهای تحت تکفل، بیشتر فرزندان از نعمت تحصیل بهره برده، لذا به موازات کسب مدارج علمی، فرهنگ خانواده در جهت کاهش فقر تغییر پیدا کرده که این خود مؤلفه‌ای در کاهش 50 درصدی محرومیت جامعه در 10 سال آینده تلقی می‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها