جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اعلام کرد

محورهای ده‌گانه انتخاب سرباز نمونه

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا محورهای 10 گانه انتخاب سرباز نمونه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۶۰
محورهای ده‌گانه انتخاب سرباز نمونه

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سردار محسن فتحی‌زاده در خصوص برگزاری نهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) « جشنواره جوان سرباز ناجا » اظهار کرد: برابر تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور ارتقاء منزلت خدمت سربازی، تقدیر و قدردانی از تلاش کارکنان وظیفه نیروی های مسلح و نشاط‌آفرینی در جامعه سربازی، برنامه‌ریزی شد که این جشنواره طی چهار مرحله؛ «شهرستانی، استانی، سازمانی و نیروهای مسلح» برگزار و طی آن از سربازان نمونه نیروهای مسلح تجلیل شود.

وی افزود: نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) «جوان سرباز نیروهای مسلح» در اردیبهشت ماه 96 به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، نیروهای مسلح موظف هستند که جشنواره های داخلی خود را برگزار و ضمن تجلیل از سربازان نمونه مطابق سهمیه تعیین شده، افراد منتخب را برابر محورهای تعیین شده به جشنواره نهایی معرفی کنند.

فتحی‌زاده در پاسخ به این سوال که چه اهدافی در برگزاری جشنواره پیش بینی شده است؟ افزود: تجلیل، تکریم، ارائه الگوهای موفق و برتر به جامعه سربازان نیروهای مسلح و فرهنگ سازی با تأکید بر ارزش ها و آموزه های اسلامی، انقلابی و ملی، ارتقاء روحیه و انگیزه خدمتی سربازان و همچنین ارتقاء نشاط، پویایی و هویت بخشی به جامعه سربازان، بخشی از اهداف این جشنواره است.

وی اشاره کرد: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در سربازان، ارتقاء سطح منزلت و قداست خدمت وظیفه عمومی در جامعه و کشور، الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز و کمک در جهت رشد و ارتقاء هدفمند آنان ، ارزش نهادن به اندیشه و کارکردهای سازنده جوانان سرباز در تمام عرصه ها از دیگر اهداف است.

محورهای 10 گانه انتخاب سرباز نمونه

این مقام عالی انتظامی با اشاره به محورهای 10 گانه انتخاب سرباز نمونه، یادآور شد:«سرباز ؛ دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «سرباز؛ ایثارگری و فداکاری (شهید، جانباز)» و «سرباز؛ وظیفه شناسی و اقدام برجسته» از جمله محورهای انتخاب است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، «سرباز؛ امور فرهنگی هنری و تبلیغاتی»، «سرباز؛ خلاقیت و فناوری»، «سرباز؛ ورزش و تربیت بدنی» را نیز از محورهای انتخاب برشمرد و افزود:«سرباز؛ نظم و انضباط اجتماعی»، «سرباز؛ مسئولیت پذیری و خانواده»، «سرباز؛ دینداری و بصیرت» و «سرباز؛ سازندگی و تفکر بسیجی» از دیگر محورها است.

وی در خصوص شیوه اطلاع رسانی این جشنواره خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از طریق سایت سرباز به آدرس www.vazifeh.ir، درج در فیش حقوقی اسفندماه کارکنان وظیفه ناجا ، تهیه و ابلاغ روش جاری به منظور نحوه انتخاب و مشارکت سربازان واجدالشرایط، بخشی از این فرایند است.

فتحی‌زاده اضافه کرد: اطلاع‌رسانی از طریق جلسات سخنرانی عمومی مسئولان و فرماندهان ویژه کارکنان وظیفه، توزیع فرم‌های مشارکت شرکت در جشنواره در بین سربازان ناجا ، چاپ و توزیع پوستر در سطح یگان های ناجا و اطلاع رسانی از طریق سایت های خبری پلیس و ... از دیگر روش های اطلاع رسانی است.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه فراخوان در محورهای ده گانه چگونه و چه تعداد شرکت کننده در سراسر ناجا بوده است، گفت: ضمن اعلام فراخوان برگزاری جشنواره از طریق توزیع فرم های مشارکت در بین تمامی رده های ناجا در سراسر کشور، نسبت به جمع آوری فرم های مشارکت اقدام و در نهایت 14 هزار و 34 نفر از کارکنان وظیفه برای مشارکت در جشنواره شناسایی شدند.

چگونگی برگزاری جشنواره های استانی

این مقام عالی انتظامی، درباره تعداد و چگونگی برگزاری جشنواره استانی نیز عنوان کرد: پس از اطلاع رسانی، فراخوان، داوری و انتخاب کارکنان وظیفه نمونه، جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع)؛ «جشنواره سرباز» در تمامی فرماندهی انتظامی استان ها، یگان ها و فرماندهی مرزبانی استان ها با مشارکت جمع کثیری از کارکنان وظیفه و با حضور مقامات، مسئولان استانی، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در سطح استان ها در دی ماه سال جاری و با اجرای برنامه های متنوع و جذاب برگزار و در مجموع از تعداد 5 هزار و 777 نفر سرباز نمونه ناجا در شهرستان ها تجلیل شد.

وی درباره استان ها و یگان های شرکت کننده در جشنواره های استانی توضیح داد: در فرماندهی انتظامی استان ها 34 رده، فرماندهی مرزبانی استان ها 21 رده، مراکز آموزش 11 رده ، رده های ستادی 15 و در مجموع 81 رده حضور داشتند.

فتحی زاده در پاسخ به این سوال که سربازان نمونه براساس محورهای ده گانه چگونه انتخاب می شوند، افزود: با تشکیل کمیته داوری متشکل از فرماندهان، مسئولان استانی، نمایندگان عقیدتی، حفاظت، بازرسی در سطح فرماندهی انتظامی استان ها و فرماندهی مرزبانی استان ها و یگان ها، مدارک و مستندات موجود بررسی و از میان 14 هزار و 34 نفر واجد الشرایط، برابر سهمیه تعیین شده در ابتدا تعداد 5 هزار و 777 نفر پذیرفته و در نهایت تعداد 600 نفر به عنوان سرباز نمونه جشنواره استانی انتخاب شدند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: با تشکیل کمیته داوری متشکل از کارشناسان خبره در حوزه معاونت نیروی انسانی ناجا نسبت به بررسی، مطالعه دقیق سوابق و مستندات ارسالی 600 نفر از سربازان نمونه منتخب استان ها و یگان های ناجا از سراسر کشور اقدام شد.

وی اشاره کرد: نهایتا با توجه به سهمیه تعیین شده و به منظور گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد 38 نفر سرباز نمونه شامل 14 شهید سال 95 ناجا ، 2 جانباز سرباز و 22 نفر سرباز نمونه در محورهای 10 گانه برای تجلیل در جشنواره سراسری ناجا انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: با موضوع «سرباز؛ دفاع، امنیت و اقتدار ملی»؛ تعداد نفرات جشنواره استانی 40 و منتخب هیئت داوری 4 نفر، «سرباز؛ ایثارگری و فداکاری (شهید و جانباز)»؛ تعداد نفرات 21 و منتخب هئیت داوری 16 نفر و «سرباز؛ وظیفه شناسی و اقدام برجسته» تعداد نفرات جشنواره استانی 117 و منتخب هئیت داوری دو نفر بوده است.

فتحی‌زاده اضافه کرد: در موضوع «سرباز؛ امور فرهنگی، هنری و تبلیغاتی» تعداد نفرات جشنواره استانی 44 و منتخب داوری یک نفر، «سرباز؛ دینداری و بصیرت» تعداد نفرات جشنواره استانی 66 و منتخب هیئت داوری سه نفر و همچنین «سرباز؛ خلاقیت و فناوری» تعداد نفرات جشنواره استانی 46 و منتخب هیئت داوری دو نفر است.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: همچنین در موضوع «سرباز؛ ورزش و تربیت بدنی» تعداد نفرات جشنواره استانی 83 و منتخب هیئت داوری چهار نفر، همچنین «سرباز؛ نظم و انضباط اجتماعی» تعداد نفرات جشنواره استانی 148 نفر و منتخب هیئت داوری 6 نفر است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد:«سرباز؛ سازندگی و تفکر بسیجی» نیز 10 نفر تعداد نفرات جشنواره استانی و «سرباز؛ مسئولیت پذیری و خانواده» تعداد نفرات جشنواره استانی 25 نفر بودند که این دو محور، منتخب هیئت داوری نداشت.

وی یادآور شد: در مجموع تعداد نفرات جشنواره استانی 600 نفر و منتخب هیئت داوری 38 نفر است.

روند اجرای جشنواره سراسری ناجا

فتحی زاده درباره روند اجرای جشنواره سراسری ناجا توضیح داد: مرحله سازمانی نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع)؛ «جوان سرباز ناجا»، با حضور بیش از 700 نفر از کارکنان کادر، وظیفه منتخب و فرماندهان، مدیران، مسئولان ناجا و نیروهای مسلح، یکشنبه؛ یکم اسفندماه سال جاری در سالن کوثر ستاد ناجا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طی یک مراسم معنوی و باشکوه از 38 نفر خانواده شهدای سرباز، سرباز نمونه و جانباز سرباز ناجا که در محورهای 10 گانه جشنواره ها حائز رتبه برتر شدند با اهداء لوح، هدیه یادبود و جایزه نقدی (به ارزش هر نفر حداقل به مبلغ 500 میلیون ریال) تقدیر خواهد شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در پاسخ به این سوال که سهمیه نیروهای مسلح در جشنواره های نهایی به چه صورت است، گفت: مطابق فرایند تعریف شده ، سربازان نمونه جشنواره سازمانی ناجا به میزبانی نهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) که این دوره با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می باشد، معرفی می شوند.

وی اضافه کرد : طی جلساتی در کمیته داوری نیروهای مسلح نفرات برتر هر یک از نیروهای مسلح برابر سهمیه تعیین شده انتخاب و در مراسم اصلی که اردیبهشت ماه سال 96 مقارن با سالروز ولادت حضرت علی اکبر ( ع ) و روز جوان است، تقدیر می شوند.

فتحی زاده اشاره کرد : ارتش 12 ، سپاه پاسداران 9 ، ناجا 9 ، وزارت دفاع 4 ، ستاد کل 2 ، سربازان امریه‌ای یک ، شرح مجموع سهمیه کلی و سهمیه هر یک از نیروهای مسلح است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایده نو و خلاقانه ای در جشنواره امسال پیش بینی شده است؟ گفت : در مراسم امسال سعی شده است حتی‌الامکان مراسم بر عهده خود سربازان باشد و از ظرفیت های بالقوه آنان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استفاده شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطر نشان کرد : امسال به منظور تکریم و پاسداشت مقام سربازی از 81 فرمانده که در راستای تکریم شان و منزلت سربازی کوشا بوده در جشنواره استانی تجلیل شد و 5 نفر از برگزیدگان نیز در مراسم جشنواره ناجا تجلیل می شوند که در نهایت 3 نفر از برگزیدگان به جشنواره نهایی وزارت دفاع راه خواهند یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۱
فقط همین یه عكس رو از سربازی دارید؟همیشه این عكس رو میزارید

نیازمندی ها