زن جوان که در جنایتی هولناک دو فرزندش را کشته است، در حالی پای میز محاکمه قرار گرفت که با درخواست قصاص از سوی مادرشوهرش روبه‌رو شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۵۸
درخواست قصاص مادرشوهر برای عروس قاتل

رسیدگی به این پرونده از اوایل مرداد سال گذشته همزمان با گزارش این جنایت هولناک به پلیس مشهد آغاز شد. در ادامه تیمی از کارآگاهان همراه جواد حسینی، بازپرس ویژه قتل مشهد راهی محل قتل در خیابان شریعتی منطقه قاسم‌آباد شدند.

مرد میانسالی که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در بازجویی‌های مقدماتی گفت: چند روز بود که با دخترم تماس می‌گرفتم، اما او جواب نمی‌داد. امشب نگران او و دو فرزندش شدم، به همین دلیل خود را به اینجا رساندم. چند بار زنگ زدم، اما فاطمه در را باز نکرد. از داخل خانه صدای تلویزیون می‌آمد، به همین دلیل به موضوع مشکوک شده و در را شکستم. در داخل خانه با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. اجساد دو نوه هشت و 9 ساله‌ام در فاصله کمی از یکدیگر روی زمین افتاده بود. خواهر و برادر با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بودند، اما اثری از فاطمه نبود.

ماموران سپس وارد خانه شده و متوجه شدند حدود دو روز از قتل می‌گذرد و روشن بودن کولر، فضای خانه را سرد نگه‌داشته و از تعفن اجساد جلوگیری کرده بود. آثار بریدگی در کف دست دخترک نشان می‌داد، او قصد داشته مقاومت کند.

کشف لباس‌های خونین فاطمه در خانه و ناپدید شدن مرموزش، احتمال قتل توسط او را مطرح کرد و این زن به اتهام قتل دو فرزندش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

کارآگاهان پی بردند، پدر خانواده سال 89 فوت کرده و فاطمه از آن زمان سرپرستی دو فرزندش به نام‌های آرش و سیما را به‌عهده گرفته بود. او همزمان با مرگ شوهرش دچار مشکلات روحی شده و قرص‌های آرامبخش مصرف می‌کرد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، فاطمه به بجنورد گریخته که ماموران با ترفندهای پلیسی او را به مشهد کشانده و دستگیر کردند. زن جوان در بازجویی‌ها به قتل دو فرزندش اعتراف کرد و گفت: بعد از مرگ همسرم، من و فرزندانم با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدیم. چندی قبل تصمیم گرفتم برای این‌که فرزندانم را از این مشکلات رها کنم، آنها را به قتل برسانم. سرانجام روز حادثه دست به کار شده و با چاقو دختر و پسرم را کشتم. سیما مقاومت کرد، اما خیلی زود تسلیم نقشه‌ام شد. بعد از کشتن آنها، جسدشان را همانجا رها کرده و گریختم. من فرزندانم را کشتم تا دیگر سختی نکشند.

زن جوان برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی شد که پزشکان پس از معاینه تخصصی فاطمه سلامت روحی و روانی او را تائید کردند. با تکمیل تحقیقات برای این زن به اتهام قتل دو فرزندش کیفرخواست صادر شد و پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان خراسان‌رضوی ارسال شد.

در جلسه محاکمه پدر و مادر فاطمه دخترشان را بخشیدند اما مادرشوهر او تقاضای قصاص کرد. زن جوان هم در دفاع از خودش با تکرار اعترافات قبلی خود گفت: مشکلات زندگی باعث شد تصمیم به این جنایت بگیرم. برای این‌که فرزندانم زجر نکشند به آنها قرص آرامبخش دادم. ابتدا پسرم را کشتم. دخترم متوجه ماجرا شد و مقاومت کرد که او را کشتم. از کار خود پشیمانم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

امیرعلی حقیقت طلب

ضمیمه تپش جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
نرم افزار موبایل
-
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
اخه زن دیوانه بچه ها چه گناهی دارن اونها را تحویل بهزیستی می دادی
ali
Canada
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
خدا لعنتت كنه. مشكل مالی هم شد دلیل برای جنایت كه الكی توجیه میكنی بی معرفت . جیگرم كباب شد وقتی خوندم اون طفل معصوم خواسته از خودش در برابر خیانت و جنایت به اصطلاح مادری كه قرار بوده پناهش باشه مقاومت كرده اما زور دستای كوچیكش نرسیده . خدا لعنتت كنه. امیدوارم سریع اعدامت كنن كه تازه اول خط باشه برات و دستگاه عدل الهی اون طرف ماجرا حق این دو تا طفل معصوم رو اون جوری كه شایسته هست با عذاب ازت بگیره . این دو تا آدم نبودن ؟ حق حیات نداشتن ؟ گناهی داشتن ؟
بهروز
Estonia
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
دم مادرشوهر گرامیش گرم. زن عاقلی هست. طول عمر براش آرزومندم
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
سلام.انصافا گرگ حاضرمیشه بچه هایش رابكشد؟قصاص حقشه.بهتراست هرچه زودتربه جهنم واصل شود.
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
واقعا باید به مسئولین تسلیت گفت
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
باید اعدام شود
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
ببینید چه بلایی سر این زن اوردین كه عزیزانشو به قتل میرسونه به شمام مسولین مثلامسئول
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
وقتی مسئولین مردمو ول كردن و مشغول دعواهای سیاسی هستند معلومه همچین حوادثی هم پیش میاد
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
چرا الكی همه چیز رو قاطی می كنید میندازید گردن مسوولین؟از شیوه ی به قتل رسوندن بچه ها كه تو بیداری و با چاقو بوده معلومه از بچه ها متنفر بوده .
امیر حسین ربیعی
United States
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
واقعا دردناكه ببینید مادر بچها چقدر با مشكل اقتصادی روبرو بوده كه دست به این جنایت هولناك زده اونوقت بعضی شكم گنده ها دم از حمایت از فقرای جامعه می زنند.
عسل خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
واااااااای چقدر خشن و بی رحم شدن این خانوماا. من كه فكر كنم وقتی بچه دار بشم هیچوقت به كشتن بچه هام نمیتونم فكر كنم
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
واااااااای چه خانم مهربونییییی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
پس برو زودی مادر شو
محمد نبی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
با سلام به هم وطنهای گرامی نظرات شما را خواندم قصاص حقه چون در كتاب آسمانی ما مسلمانان هم به بخشش تاكید شده هم به قصاص به نظر من ما اكثر" از كتاب آسمانیمان فاصله گرفته ایم چقدر در قرآن به نماز وتوكل به خداوند كریم اشاره شده كه در سختیها به نماز ودعا گشایش كارهای ماست با توكل با خداوند می توانیم گره از مشكلاتمان باز كنیم حقیر بیشتر مواقع از این طریق به مشكلاتم غلبه كرده ام نجات یك انسان در قران به نجات جامعه تعبیر شده ما از مسئولین گرفته تا تك تك خانوادها باید به فكر همدیگر باشیم شاید یكی پول نداشته باشه روانشناس خوبی باشه در عصر ارتباطات كه در كسر ثانیه ازاقصی نقاط دنیا خبر داریم می بینیم همسایه فایل را سالی دوازده ماه نمی بینیم واز مشكلات همدیگر خبر نداریم وقتی هم اتفاق می افته همه دیگری را مقصر می دونیم.ببخشید خستتون كردم یا علی.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها