مرد افغان که یکی از هموطنان خود را با انگیزه ناموسی به قتل رسانده و متواری شده است، به طور غیابی به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۷۳
حکم غیابی مرگ برای قاتل فراری

به گزارش جام‌جم، 18 شهریور 90، ماموران از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از خیابان‌های پاکدشت باخبر شدند. با حضور ماموران در محل مشخص شد مردی میانسال از اتباع افغان با اصابت ضربه چاقو به قتل رسیده است.

همسر او به ماموران گفت: شوهرم ساعت 9 صبح از خانه بیرون رفت تا شارژ تلفن همراه بخرد. می‌خواست با افغانستان تماس بگیرد. اما نیم ساعت بعد ناگهان صدای داد و فریاد همسایه‌ها را شنیدم. یکی از آنها در خانه‌مان را کوبید و گفت «زود بیا، شوهرت را با چاقو زدند.» سریع خودم را رساندم. شوهرم زمین افتاده و لباسش خونی شده بود.

تحقیق از شاهدان حادثه نشان می‌داد قاتل، یکی از تبعه‌های افغانستان است که در همان حوالی زندگی می‌کند، اما پس از ارتکاب قتل، متواری شده است.

با شناسایی هویت متهم، از خانواده‌اش تحقیق شد که خواهرش به ماموران گفت: «فردای روز حادثه برادرم با من تماس گرفت و 700 هزار تومان پول خواست. گفت می‌خواهد به استرالیا برود. من آن موقع نمی‌دانستم مرتکب قتل شده، برای همین این پول را به حسابش واریز کردم. چند روز بعد دوباره به من زنگ زد. وقتی علت قتل را جویا شدم، گفت که روز حادثه برای استراحت به پشت بام رفته بوده، اما چون هوا سرد بوده که به اتاق خوابش برمی‌گردد که متوجه شد مقتول وارد خانه شده و قصد آزار و اذیت عروسمان را دارد. برای همین با او درگیر شده و با چاقو او را کشته است.

سرانجام دادسرا به طور غیابی برای متهم کیفرخواست قتل صادر کند. پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی فرستاده شد و صبح دیروز اولیای دم که هشت نفر شامل پدر و مادر مقتول و فرزندان او هستند، درخواست قصاص کردند. سپس قضات وارد شور شده و متهم را به طور غیابی به قصاص محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها