معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن از برگزاری بزرگترین المپیاد حفظ قرآن با شرکت 400 هزار قرآن آموز در روز پنج شنبه 28 بهمن ماه در 360 نقطه کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۱۹
شرکت400 هزار قرآن آموز در المپیاد قرآنی کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز دوشنبه 25 بهمن ماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با تشریح جزئیات برگزاری پنجمن آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: بزرگترین المپیاد رشته حفظ قرآن کریم صبح روز پنجشنبه 28 بهمن ماه با حضور بیش از 400هزار نفر از قرآن آموزان این طرح اعم از پیر و جوان ، دختر و پسر، دانش آموز، دانشجو ، طلبه ، بانوان خانه دار و شاغل در سراسر کشور در 360 شهرستان و استان و در قالب 580 حوزه امتحانی برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی یکی از اهداف این طرح را تحقق تدابیر و مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 1391 در لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف آغاز شده و تا سال 1395 مجموعاً طی 5 سال بیش از 1658000 نفر در این طرح ملی قرآنی شرکت کرده و توانسته اند آیاتی از قرآن کریم را از یک جزء تا 30 جزء حفظ کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه این طرح ملی با بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی سازمان اوقاف به اجرا گذاشته شده است افزود: یکی از ضعف های جدی آموزش حفظ قرآن کریم در کشور نبود مربی رشته حفظ قرآن کریم بوده است که این سازمان به منظور رفع این کاستی با تشکیل مرکز تربیت حفظ مربی قرآن تاکنون با برگزاری 202 دوره تربیت بیش از 7هزار نفر از مربیان علاقه مند را در رشته حفظ قرآن کریم تحویل جامعه قرآنی داده است.

شرفخانی با بیان اینکه برای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن استفاده ازظرفیت موسسات فعال قرآنی مورد توجه قرار گرفته است افزود: یکی از موسسات فعال قرآنی موسسه بیت الاحزان فاطمه الزهرا است که تا کنون اقدامات ارزشمندی را در راستای اجرای این طرح انجام داده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های موسسات فعال و پویا در کشور عنوان کرد: آغاز این امر با استفاده از ظرفیت و توانایی موسسه فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان انجام گرفت، این موسسه دارای مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن است که مجموعه سازمان حمایت‌های خوبی از آنها داشته است چنانچه طرح تابستانی رحله را در این موسسه با همکاری سازمان برپا کردیم که طی این طرح در دو ماه تابستان حافظ و تا چهار جزء قرآن تربیت می‌شوند.

شرفخانی تصریح کرد: همزمان با اجرایی شدن طرح تابستانی رحله در سال گذشته ۱۲۰۰ نفر حافظ جزءهای دو تا چهار قرآن و طی تابستان امسال ۲۸۰۰ نفر در این طرح موفق به حفظ دو تا چهار جزء قرآن شدند که از این تعداد افراد علاقه‌مندی که به حضور در دوره حفظ یک‌ساله و ادامه راه حفظشان هستند به مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان رهنمون می‌شوند.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: تفاوت موسسه بیت‌الاحزان با سایر موسسات قرآنی کشور فعالیتشان در عرصه حفظ قرآن است به نحوی که این موسسه علاوه بر حفظ واژگان قرآن بر حفظ مفاهیم و همچنین تفسیر قرآن تاکید دارد و آن را در دستور کارش قرار داده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای سازمان اوقاف در عرصه تربیت حافظان قرآن استفاده از ظرفیت‌ موسسات و مراکزی است که از آنها غافل هستیم در این راستا یکی دیگر از اقدامات سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت‌ زندان‌ها است که براساس تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه سازمان امور زندان ها مربیان حفظ قرآن به سازمان زندانها اعزام و مبادرت به آموزش زندانیان کرده اند که این امر موجب تغییر فضای بسیاری از زندان‌ها شده است.

وی با اشاره به حضور ۳۰ هزار نفر از مددجویان زندان‌های سراسر کشور در آزمون پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم عنوان کرد: مددجویان همزمان با سایر شرکت‌کنندگان این طرح در ۲۸ بهمن ماه به صورت همزمان در این آزمون حضور پیدا می‌کنند. سال گذشته نیز تعدادی از زندانیان در این آزمون حضور داشتند و به سوالات آزمون که در سراسر کشور انجام گرفت پاسخ دادند.

شرفخانی ادامه داد: یکی از اقدام‌های سازمان امور زندان‌ها که در زمینه حفظ قرآن مثمرثمر بوده است در نظر گرفتن تشویق‌های برای زندانیانی که در عرصه حفظ قرآن گام می‌نهند تا از سویی فضای زندان‌ها تغییر کند و از جهت دیگر تعداد بیشتری از زندانیان به سمت حفظ قرآن گرایش پیدا کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: همچنین تفاهم نامه‌های نیز با دانشگاه پیام نور و دانشکده علوم قرآنی سازمان اوقاف داریم تا بتوانیم بحث حفظ قرآن را گسترش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها