دو مرد جوان که پیش از این به اتهام قتل فجیع یکی از دوستان خود محاکمه شده بودند، بار دیگر در جلسه دادگاه حاضر شدند تا راز سرقت 10 هزار دلاری‌شان را فاش کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۵۲
سرقت 10 هزار دلاری در پرونده قاتلان بی‌رحم +عکس

به گزارش جام‌جم، پنجم مرداد 93 پلیس پایتخت در جریان ناپدید شدن ناگهانی مردی جوان به نام کامران قرار گرفت. او که یک ماه پیش از آمریکا به ایران آمده بود، با خودروی پژوی خود از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت تا برادرش پلیس را در جریان ماجرا قرار دهد. تحقیقات برای یافتن ردی از کامران آغاز شده بود که یک ماه بعد، جسد او در کانال آبی در جاده ساوه کشف شد. با محرز شدن وقوع قتل، کارآگاهان جنایی با بررسی پرینت مکالمات کامران، به مردی به نام سهراب رسیدند که پیش از گم شدن با مقتول در تماس بود.

آنها در تکاپوی دستگیری سهراب بودند که اواخر شهریور خبر رسید فردی با مشخصات او 10 هزار دلار از یک مسافر در فرودگاه امام(ره) سرقت کرده است. چند روز بعد، سهراب در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

مرد جوان در همان ابتدا به قتل کامران با همدستی یکی از دوستانش به نام سینا اعتراف کرد و گفت: «من و سینا می‌خواستیم ماشین کامران را بدزدیم. برای همین او را که از دوستانمان بود، به حوالی گیلاوند کشاندیم. من ابتدا با تفنگ ساچمه‌ای سه گلوله به او شلیک کردم و سپس با چاقو او را کشتم.»

با اظهارات سهراب، سینا نیز دستگیر شد و به‌جرم خود اعتراف کرد تا پرونده این دو متهم برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی قرار گیرد. دو متهم که در جلسه رسیدگی با درخواست قصاص مادر مقتول روبه رو شده بودند، برخلاف بازجویی ها، قتل را گردن یکدیگر انداختند.

دومین محاکمه

مدتی پس از این جلسه، هر دو متهم بار دیگر از زندان به شعبه چهارم منتقل شدند تا درباره سرقت 10 هزار دلاری از یک مسافر حرف بزنند. در ابتدای جلسه، سهراب گفت: «یک ماه از قتل گذشته بود که یکی از دوستانمان تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به مجارستان سفر کند. روزی که بلیت داشت، من و سینا همراهش به فرودگاه رفتیم. می‌دانستیم که 10 هزار دلار در چمدانش دارد. هنوز به گیت نرسیده بودیم که از او خواستیم به دستشویی برود . در همین زمان، پول‌های داخل چمدانش را دزدیدیم. وقتی برگشت، از گیت رد شد و ما هم پا به فرار گذاشتیم. بخشی از پول را به شاکی پس داده‌ایم اما مقداری از آن باقی مانده است.»

سینا نیز اعترافات سهراب را تائید کرد تا قضات برای صدور مجازات این جرم نیز وارد شور شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها