عقربه های ساعت 3 بامداد را نشان می دهد. دونالد ترامپ دودل است : برای اقتصاد آمریکا دلار ضعیف مفید تر است یا قوی ؟ ترامپ جواب را نمی داند. به جای اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ گوگل برود و شانسش را بیازماید، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به مایک فلین ، مشاور امنیت ملی اش تلفن می زند تا این سوال اقتصادی را با او مطرح کرده و جوابش را از او بپرسد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۰۳
ترامپ شایستگی مقامش را دارد؟ مقامات تردید دارند

به گزارش جام جم آنلاین ، حکایت این ماجرا را که از سوی بسیاری از منابع موثق تایید شده است خبرنگاران کاخ سفید روزنامه آمریکایی هافینگتون پست روایت کرده اند. جای تعجب دارد، ممکن است میلیاردر تا این اندازه بی کفایت باشد؟ به هر حال، در واشنگتن حتی میان مقامات آژانس های فدرال و مسئولان کاخ سفید، افراد بسیار زیادی هستند که این پرسش را از خود می پرسند.

زیرا درز کردن ندانم کاری ها بیش از پیش افزایش می یابند. برخی از سیاست های دونالد ترامپ از جمله نهی مسلمانان انتقاد می کنند، دیگران به وضوح از رفتارهای وی نگران هستند. اگر رفتار ترامپ پیش از این در جریان مبارزات انتخاباتی درون حزبی فقط تفسیر می شد اما اکنون تاثیری کاملا ملموس دارد.

الیوت کوهن، مشاور وزارت خارجه در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش به هافینگتون پست می گوید: 26 سال است که در واشنگتن به سر می برم و تاکنون هرگز رفتاری مشابه را ندیده ام.

الیزابت روزنبرگ کارشناس وزارت خزانه داری در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به گزارشگران این روزنامه آمریکایی توضیح می دهد که به عقیده وی ، درز این ندانم کاری ها نوعی « درخواست کمک» از سوی افرادی است که برای آژانس های امنیتی دولت ترامپ کار می کنند.

ریچارد نیفیو کارشناس وزارت خارجه در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما عقیده دارد ، افرادی که عامل درز کردن این اخبار هستند می خواهند نشان دهند که تلاش می کنند کارها را صحیح انجام دهند اما با دولتی که رفتار خصمانه دارد هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

در یک مقاله اخیر روزنامه نیویورک تایمز نوشته شده بود که دونالد ترامپ رب دوشامبر حوله ای به تن در راهرو های کاخ سفید برای دیدن گوشه و کنار خانه جدیدش پرسه زده یا تلویزیون تماشا می کند. ترامپ این خبر را رد کرد و گفته بود که اصلا رب دوشامبر حوله ای ندارد اما اندکی بعد عکس های زیادی از او ملبس به همین لباس خانگی در شبکه های اجتماعی منتشر شدند.

به هر حال، عوامل دیگری نیز وجود دارند که که موجب تردید و دودلی همکاران ترامپ در نخستین هفته های ریاست جمهوری اش شده اند. به عنوان مثال تماس های تلفنی وی با لحنی پرخاشجویانه با همتایان خارجی اش. روز 28 ژانویه، نوبت فرانسوا اولاند ، رئیس جمهور فرانسه بود که هدف لحن خصمانه ترامپ باشد. یک مقام عالی رتبه که نمی خواست نامش فاش شود به روزنامه پولیتیکو گفت: مکالمه ای آزاردهنده با یک متحد حیاتی. او افزود: این مکالمه ای دشوار بود زیرا ترامپ به شکلی حرف می زد که گویی در جمع عمومی سخن می گوید. این شیوه ای نیست که روسای دولت ها به این شکل با هم حرف بزنند... مکالمه اصلا از قبل به درستی برنامه ریزی نشده بود.

دونالد ترامپ در گفت و گوی تلفنی با انریکه پنا نیئتو ، رئیس جمهور مکزیک به وضوح تهدید کرد که برای از بین بردن « مردان بد» مکزیکی به این کشور نیرو اعزام خواهد کرد. وی بعدا گفت که این یک شوخی بود. در تماس تلفنی با مالکوم تارنبول ، نخست وزیر استرالیا پس از گفت و گویی پر تنش در مورد یک توافق در رابطه با پناهندگان دونالد ترامپ پس از 25 دقیقه به طور ناگهانی مکالمه را نیمه تمام قطع کرد ، در حالی که قرار بود این دو مدت یک ساعت با هم گفت و گو کنند.

چه کسی هر روز محتوای تماس های تلفنی رئیس جمهور یا پرسه زدن دونالد ترامپ رب دوشامبر حوله ای به تن را نزد رسانه ها فاش می کند؟ شین اسپایسر ، سخنگوی کاخ سفید به تلخی گفته است: ما اوضاع را بررسی می کنیم، این مساله خیلی نگران کننده است.

اگر حامیان ترامپ در مورد تاثیر درز کردن این اخبار در رابطه با رفتار رئیس جمهور هستند، دیگران عقیده دارند که شخص رئیس جمهور مسئول آن است.

الیوت کوهن، مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا به هافینگتون پست می گوید: هنگامی که رئیس جمهور یک خودشیفته روانی باشد مسلما چنین مواردی رخ می دهد.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
firooz
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۰
آقای ترامپ فردی خودشیفته است.
درست است ایشان در امرتجارت و كسب وكار فردی موفق بوده ولی ایشان نمی داند كه موفقیت در تجارت با موفقیت در سیاست ومدیریت زمین تا آسمان با هم فرق دارند
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۰
هیچ دقت كرده اید چقدر راحت در مورد رئیس جمهورشان صحبت می كنند ؟ باغبون در باغ بعضی ها را می شه همینطوری در موردشون صحبت كرد ؟جرات نمایش كه نداری !من برای خودم و خودت نوشتم تو هم می توانی طبق بند 2 بالا حذفش كنی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها