مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از ظرفیت بالای این استان برای کشت گیاهان دارویی با ارزش افزوده بالا به منظور صرفه‌جویی اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۲۹
ظرفیت‌سازی برای کشت گیاهان دارویی در زنجان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از زنجان، خلیل آقاجانلو ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت‌های ویژه این اداره کل، توجه به مسئله آبخیزداری در زنجان است.

وی ادامه داد: برای توسعه آبخیزداری، مجموعه منابع طبیعی استان دارای بدنه کارشناسی توانمند است و به خوبی در این موضوع ورود پیدا کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی زنجان با تاکید بر کاشت 30 هزار قلمه گل محمدی در زنجان، افزود: تا پایان امسال در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی این تعداد قلمه را به 2 برابر خواهیم رساند.

وی با تبیین چالش‌های پیش روی استان در حوزه منابع طبیعی به خصوص منابع آبی زنجان، گفت: خشکسالی سال های اخیر در کشور و استان، لزوم چاره اندیشی برای مشاغلی که نیاز به آب زیاد دارند و ضرورت توانمندسازی افراد مرتبط با این حوزه، از جمله چالش های عمده در حفظ منابع طبیعی استان به شمار می آید.

آقاجانلو اظهار کرد: باید همواره مردم این نکته را در نظر داشته باشند، که تخریب منابع طبیعی باعث بروز سیل و ریزگردها خواهد شد.

به گزارش جام جم و جوان، کل زمین‌های زراعی، کشاورزی و مرتعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار محسوب می‌شود که از این مقدار یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل‌هاست. کشت گیاهان دارویی و گونه اقتصادی جنگل کاری در این استان، منجر به اشتغالزایی و حفظ منابع و عرصه‌های طبیعی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها