فناوری‌هایی که آمازون در ایجادشان پیشقدم بود

آمـازون؛ اژدهای 5 سر

شرکت آمازون اعلام کرد قصد دارد فروش و تحویل کالا به اشخاص و نهادهای ایرانی مشمول تحریم های دولت آمریکا را متوقف کند.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۲۳
آمازون فروش کتاب و پوشاک به ایرانی‌ها را متوقف می‌کند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تسنیم، شرکت آمازون این هفته فاش کرد که ممکن است به دلیل فروش و تحویل کالا به اشخاص و نهادهای ایرانی مشمول تحریم های دولت آمریکا، مقررات این کشور را نقض کرده باشد.

این شرکت در اظهاریه ای که تحویل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا داده گفته که به این نتیجه رسیده که در فاصله ژانویه 2012 تا دسامبر 2016، کالاهایی را به «برخی از اشخاص و نهادهای مستقر در خارج از ایران که مشمول قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه قرار دارند» فروخته است.

این قانون که در سال 2012 به امضای باراک اوباما رسیده بود، با هدف تقویت محدودیت های تجاری علیه ایران به منظور متقاعد کردن این کشور به کاهش فعالیت های هسته ای اش وضع شده بود. این قانون مجازات های مدنی علیه شرکت هایی که با اشخاص موجود در لیست تحریم ها معامله نمایند در نظر گرفته است.

دولت آمریکا پس از برجام برخی تحریم ها علیه ایران را لغو کرده است.

این افشاگری آمازون پس از آن صورت می گیرد که در سال گذشته میلادی نیز این شرکت تجارت الکترونیک اذعان کرده بود که حدود 100 هزار دلار کالا به مشتریان ایرانی هدف تحریم های دولت آمریکا فروخته است. این کالاها از جمله شامل کتاب، پوشاک، لوازم خانگی و آشپزخانه و کالاهای مرتبط با حیوانات خانگی بوده است.

آمازون گفته که قصد دارد فروش کالا به این حساب ها را متوقف کند. در اظهاریه این شرکت آمده است: «بررسی ما ادامه دارد و ما در حال ارتقاء فرآیندی هستیم که برای شناسایی معاملات مرتبط با اشخاص و نهادهای تحت تحریم این قانون طراحی شده است.»

این شرکت همچنین گفته که این سفارشات را به وزارت خانه های خزانه داری و بازرگانی آمریکا گزارش داده است. آمازون اضافه کرده که به صورت کامل با نهادهای دولتی آمریکا همکاری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها