امام زاداه اسماعیل (ع) شهرستان فیروزکوه بعنوان اولین قطب فرهنگی و مذهبی شهرستان فیروزکوه، میعادگاهی برای مردم در اوقات شادی و غم است.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۹۳
امامزاده اسماعیل (ع) فیروزکوه نیازمند توجه مسئولان است

به گزارش جام جم آنلاین،حضور دسته‌ها و تکایا در ایام محرم در این مکان به عنوان محل تجمع و همچنین متبرک شدن سال جدید مردم با دعای لحظه تحویل سال امام زاده اسماعیل(ع)در اذهان بسیاری از مردم شهرستان شهرستان فیروزکوه متبلور شده است.

به تازگی طرح موضوع جابجایی این مکان متبرک از سوی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان موجب تکدر خاطر برخی از شهروندان و موضع گیر قاطعانه آنها شد. در حالی که هدف اصلی این پروژه را نباید هتک حرمت به ساحت این معصوم دانست.

در پس پرده این طرح هدفی جزء خدمت رسانی بهتر به زائرین و به تبع آن جلوگیری از ازدحام و ترافیک خیابان پاسداران نهفته است. ضمن این که خیابان پاسداران بعنوان شریان اصلی شهر فیروزکوه و کانون کسبه ها بوده و گاهی ازدحام زائرین این مکان موجب بی برنامگی و ترافیک در این مکان می شود .

با نگاه کارشناسی به این موضوع و لحاظ کردن حرمت این امامزاده می توان اینگونه بیان کرد که این مکان مقدس سالیانه با داشتن در آمد مناسب از نذورات مردمی توانایی خرید خانه های فرسوده مقابل این آستان را دارد و می تواند با خرید تدریجی اماکن روبروی این بقاع و بسط آن بعنوان فضای مناسب برای استراحت و اسکان زائرین علاوه بر پر رنگ نمودن خدمات رفاهی به زوار سبب کاهش بار ترافیکی خیابان پاسداران شود.

از طرف دیگر با توجه به اینکه بناها و منازل مقابل این آستان در بافت فرسوده شهری است این روند علاوه بر توسعه فضای اسکان زائرین خود نقش سازنده ای در زیبا سازی فضای شهری خواهد داشت. البته باید متذکر شد هدف اصلی این کار خدمت رسانی به زوار بوده است نه اهانت به ساحت این آستان.

در نهایت با برنامه ریزی کسب درآمد این آستان مقدس می توان اسباب تملک زمین های مقابل و اطراف آن را به صورت تدریجی فراهم کرد و بعد از تملک با ساخت زائر سرایی در خور این مکان مقدس علاوه بر خدمت رسانی به زوار گرامی سیمای شهر را بهتر در معرض دید همگان قرار داد.

مسعود حسینی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها