رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پس از لغو حکم ضد مهاجرتی اش علیه اتباع 7 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از سوی دستگاه قضایی این کشور ظاهرا قصد ندارد پرونده را به دادگاه عالی ارائه دهد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۸۴
ترامپ یک حکم ضد مهاجرتی جدید صادر می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ که فرمان ضد مهاجرتی اش فعلا توسط دستگاه قضایی به حال تعلیق درآمده است جمعه شب 10 فوریه خاطرنشان کرد که قصد ندارد در حال حاضر به دادگاه عالی متوسل شود بلکه تصمیم گرفته متن جدیدی را در رابطه با این فرمان ارائه کند.

مستاجر کاخ سفید خطاب به خبرنگارانی که در هواپیمای ریاست جمهوری « ایر فورس وان » وی را همراهی می کردند ، گفت: جنبه تاسف بار این است که چنین کاری از لحاظ قانونی زمان بر است اما ما در این نبرد پیروز خواهیم شد. در ضمن، ما گزینه های بسیار زیادی داریم از جمله ارائه یک فرمان جدید، به همین سادگی. وی خاطرنشان کرد که قبل از هفته آینده تدبیر جدیدی اتخاذ نمی شود.

ترامپ هنگام صدور این فرمان ضد مهاجرتی مدعی شده بود که این یک تدبیر امنیت ملی با هدف جلوگیری از حملات تروریستی اسلامگرایان است. بر اساس این فرمان، ورود اتباع 7 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان به خاک آمریکا شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، یمن، سوریه و سودان به مدت 90 روز ممنوع شد. همچنین، ورود پناهندگان به خاک آمریکا به مدت 4 ماه ممنوع شد، به استثنا پناهندگان سوری که به مدت نامحدودی اجازه ورود به خاک این کشور را ندارند.

یک دادگاه تجدید نظر فدرال سان فرانسیسکو روز پنجشنبه حکم یک قاضی فدرال شهر سیاتل مبنی بر تعلیق این فرمان ضد مهاجرتی را تایید کرد و توضیح داد ؛ دولت آمریکا هیچ مدرکی در مورد لزوم حفظ امنیت ملی که این ممنوعیت ها را توجیه کند، ارائه نکرده است. همچنین، سه قاضی دادگاه تجدیدنظر افزودند هیچ یک از اتباع کشورهایی که در این فرمان ضدمهاجرتی هدف قرار گرفته اند مرتکب کمترین حمله تروریستی در آمریکا نشده اند.

به گفته شبکه تلویزیونی MSNBC ، یک مقام عالی رتبه دولت فدرال اعلام کرد که رئیس جمهور قصد ندارد از دادگاه عالی تقاضای بررسی حکم دادگاه تجدیدنظر فدرال را کند. دولت این امکان را دارد تا از یک هیات گسترده تر قضات فدرال تقاضای بررسی پرونده را کند.

در عین حال، یک مقام دولت ترامپ به رویترز گفت که کاخ سفید امکان تهیه یک متن جدید از این فرمان ضدمهاجرتی را که به دلیل احکام قضایی به حال تعلیق در آمده است، رد نمی کند. وی افزود: دولت همه امکانات را برای پیشبرد این تصمیم رئیس جمهور مطالعه می کند. به هر حال، ما دوست داریم در برابر دستگاه قضایی پیروز شویم.

دونالد ترامپ پس از اینکه روی توییتر از تصمیم قضات فدرال سان فرانسیسکو انتقاد کرد ، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن که به آمریکا سفر کرده است، گفت: ما هرکاری را که برای امن ماندن کشورمان لازم باشد، انجام خواهیم داد. وی بی آنکه پاسخ مستقیمی به این سوال که آیا حکمی جدیدی را امضا خواهد کرد، بدهد؛ افزود: ما به سرعت کاری برای تحکیم امنیت کشورمان خواهیم کرد. شما در جریان هفته آینده شاهد آن خواهید بود.

وی تصریح کرد دولتش روند بررسی پرونده این فرمان را در دستگاه قضایی دنبال خواهد کرد و افزود: در نهایت ، تردید ندارم ما در این پرونده پیروز می شویم.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Denmark
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۰
۰
این یعنی دو به اضافه ی دو می شه 5!!!!!!!
نیكو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۰
۰
اینقدر صادر كن تا جان ازبدن كثیفت بیرون رود . مارا غمی نیست تو خودت را بكش. ما یك عمر میگوییم مرگ بر امریكا مطمئن باش كه تا پایان عمر مان دست از این شعار برنمیداریم تا روزیكه ریشه امریكا بطور كامل بخشكد .مرگ بر امریكای جنایتكار.انشاالله به همین زودی كلك امریكا كنده خواهد شد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
شما خودشو ناراحت نكن ))))
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها