فرماندار ابهر توجه دولت به زیر ساخت‌ها در روستاها را قدم اول برای مهاجرت معکوس به روستاها عنوان کرد و گفت: سیاست دولت تثبیت و مهاجرت معکوس به روستاها است.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۸۹
سیاست دولت؛ مهاجرت معکوس به روستاها

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از زنجان، علی حیدری در جریان افتتاح پروژه‌های شهرستان ابهر افزود: دولت تدبیر و امید به دور از شعارزده گی با حمایت از روستاها و توسعه زیرساخت ها در قدم اول به دنبال تثبیت زندگی در روستاها و در مرحله دوم به دنبال مهاجرت معکوس به روستاها است.

حیدری، میزان مهاجرت به شهرها طی سال‌های اخیر را بسیار زیاد عنوان کرد و ادامه داد: در سه سال اخیر حدود ۲۳ میلیارد تومان به دهیاری ها تزریق شده است که نسبت به گذشته جهش چشمگیری داشته است.

وی راه سازی، پل سازی و آسفالت ریزی را از جمله اقدامات در حوزه توسعه زیر ساخت ها دانست و یادآور شد: ۸۸ درصد از روستاییان ما از گاز برخوردارند که ۵۰ درصد از آن در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است و با افزوده شدن ۱۱ روستای دیگر در آینده ای نزدیک این رقم به ۹۴ درصد خواهد رسید.

وی میزان تجهیز مزارع ابهر به آبیاری نوین تا قبل از سفر ریاست جمهوری به استان رنجان را هزار و ۴۳۵ هکتار عنوان کرد و گفت: در شرایطی که کمبود آب کشاورزی از مشکلات شهرستان ابهرمی باشد، این رقم در سه سال اخیر به ۶ هزار و ۳۱۷ هکتار رسیده است.

حیدری خرید تضمینی انگور را از برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان و روستاییان بیان کرد و افزود: آمادگی حمایت از تولید داروهای گیاهی را در شهرستان ابهر داریم.

فرماندار ابهر با اعلام اینکه طرح های حوزه راه سازی طی چند سال گذشته متوقف شده بود، تصریح کرد: تا سال ۹۲، ۲۵۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت بوده که طی چند سال گذشته با رشد ۱۱درصدی، ۳۷ کیلومتر نیز به مقدار یاد شده اضافه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها