گزارش عراقچی درباره برجام به کمیسیون امنیت ملی

اگر برجام نبود، ترامپ ابزارهای بسیاری برای مقابله با ایران داشت

رییس کمیته هسته‌ای مجلس با تأکید به اینکه توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 به امضا رسیده و آمریکا تنها جزیی از میز مذاکره است، گفت: طرح دو فوریتی تقابل با تحریم های آمریکایی آیسا به امضاء 85 تن از نمایندگان رسیده و به زودی به صحن مجلس تقدیم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۷۴
دو فوریتی اقدام متقابل در برابر آیسا به صحن مجلس می‌رود/ برجام آش دهان سوزی  نیست، نگران به هم ‌زدنش نباشیم

«مجتبی ذوالنور» رییس کمیته هسته‌ای و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با جام جم آنلاین پیرامون ادعاهای کاخ سفید در خصوص برجام عنوان داشت: توافق مذکور تنها با شش کشور منعقد نشده و علاوه بر آمریکا اتحادیه اروپا بعنوان هیأت متضمن کننده برجام تحت نظر موگرینی (نماینده 28 کشور اروپایی) بر روند اجاری برجام نقش داشته و بیش از 30 کشورطرف قرارداد با ایران هستند.

وی افزود: ایالات متحده همچون سایر اعضا میز مذاکره تابعی از روح حاکم در برجام است، بنابراین واشنگتن توان زیر پا گذاشتن این توافق چند جانبه را بطور یکطرفه نخواهد داشت.

ذوالنور از تدوین طرح دوفوریتی توسط خود بمنظور اقدام متقابل با تمدید قانون آیسا ( تحریمهای داماتو) خبر داد و گفت: این طرح به امضا 85 تن از نمایندگاه رسیده و مشتمل بر مصادیق پیاده سازی اقدام متناسب جمهوری اسلامی در مقابل تحریمهای آیسا بوده و با تصویب این طرح دولت مکلف به اجرای آن در روند برجام می‌شود.

وی در خصوص زمان ارائه این طرح به مجلس اظهار داشت: نسخ طرح مذکور چاپ و آماده توزیع در صحن مجلس شده اما این هفته بهارستان درگیر اصلاحیه‌های برنامه ششم توسعه است، لذا رسیدگی به این دو فوریت به پایان بررسی برنامه ششم موکول خواهد شد.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه با گریزی هم به ادعای موهوم ترامپ مبنی بر پاره کردن برجام خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر آنها توافق را پاره کنند ما به آتش خواهیم کشید»، لذا اقدام ایران سخت و متوازن بوده و جای نگرانی نیست.

رییس کمیته هسته‌ای در مجلس تصریح کرد: ما هیچگاه مستقلا ناقض برجام نبوده ولی اگر طرف مقابل خلاف قواعد بین‌المللی رفتاری کند پشیمان می‌شود. ضمن اینکه برجام چنان آش دهان سوزی هم نیست که نگران برهم زدن آن باشیم.

ذوالنور خاطر نشان کرد: به لطف خدا دست ما برای هرگونه اقدام متقابل باز بوده و مردم - دولت و مجلس به همراه شورای عالی امنیت ملی؛ آماده یک پاسخ پشیمان کننده در برابر هرگونه رفتار غیر عقلانی آمریکا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها