احمدرضا عابدزاده پس از سفر ۲ ماهه به آمریکا صبح دیروز به ایران بازگشت.
کد خبر: ۹۹۹۷۱۲
عابدزاده: من ۳۵ ساله که نباید با راکی پیرمرد تمرین کنم

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزنامه خبرورزشی ، دروازه‌بان خاطره‌انگیز تاریخ فوتبال کشورمان که در رشته بوکس و کیک بوکسینگ دارای مهارت‌های بالایی بود پس از شرکت در چند کلاس تکواندو و دریافت کمربند مشکی در سفر اخیر به آمریکا دان یک تکواندو را هم به صورت افتخاری تصاحب کرد. اولین گفت‌وگوی عابدزاده را در بازگشت به وطن بخوانید:

زمانی که آمریکا حضور داشتی برای چند روزی فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایران و چند کشور جنجال‌آفرین شد. جو آمریکا را از نزدیک چطور دیدی؟
واقعیتش من آدم ورزشی هستم و در تخصصم نیست درباره مسائل سیاسی صحبت کنم. در مدت حضورم در آمریکا به قدری مشغله کاری و فکری داشتم که اصلاً فرصت کنجکاوی درباره موضوعی که گفتید را پیدا نکردم.

شما بعد از کنار گذاشتن فوتبال مدتی بوکس و سپس کیک بوکسینگ کار کردید و حالا سراغ تکواندو رفتید! دلیل خاصی دارد؟
هر کس علایقی دارد من هم عاشق ورزش هستم و با ورزش منظم و متنوع ساعت‌ها را با لذت پشت سر می‌گذارم. اتفاقاً بحث بوکس بود که یکی از رفقا به من گفت باید با راکی (سیلوستر استالونه) تمرین کنی که در جواب گفتم من با ۳۵ سال سن که نباید با پیرمرد تمرین کنم! انصاف نیست (خنده).

منظورتان این بود که ۳۵ سال دارید؟
به ریزش و سفیدی موهایم توجه نکنید (خنده) یعنی بیشتر از ۳۵ به من می‌خورد؟ تازه کمتر از این‌ها می‌خواستم بگویم و گفتم خودم را چشم نزنم! اما جدا از شوخی اگر زانو‌هایم در فوتبال این‌قدر آسیب نمی‌دید الان توانایی بدنم دقیقاً مثل ۳۵ سالگی‌ام بود البته دل باید جوان باشد که الحمدلله هست.

تکواندو را چقدر جدی و حرفه‌ای گرفته‌ای؟
دان یک را به صورت افتخاری به من اهدا کردند و حکم و مدال هم دادند. تکواندو را دوست دارم اما چون فشار زیادی به زانو وارد می‌کند نمی‌توانم آن را جدی بگیرم چون باعث تورم و درد شدید خواهد شد.

اخیراً در حوزه تبلیغات فعالیت‌تان زیاد شده است، در این باره چه مطلب خاصی برای گفتن هست؟
پیشنهاد همیشه بوده که بررسی می‌کنم و آنچه به نظرم معقول باشد را انجام می‌دهم، البته قرارداد محکم و قانونی می‌بندیم تا از احتمال بروز مشکل جلوگیری شود. این را هم صادقانه بگویم که داشتن پیشنهاد و درآمد از راه تبلیغات به خاطر لطف و محبت مردم ایران است.

بازی‌های اخیر پرسپولیس را دیدید؟
مگر می‌شود بازی تیمی نظیر پرسپولیس را ندید. نیم‌فصل لیگ پارسال که تیم ضعیف نتیجه می‌گرفت با قاطعیت گفتم باید به برانکو و تیم جوانش زمان داد. شیوه بازی‌ همان پرسپولیس هم نوید قهرمانی می‌داد اما پارسال با بدشانسی قهرمانی از دست رفت اما امسال با اختلاف امتیاز قهرمانی از آنِ پرسپولیس خواهد بود. در واقع برانکو با دانش فنی و شناخت خوب از فوتبال ایران توانست پس از قریب به یک دهه تیمی درست کند که لایق هواداران پرسپولیس باشد.

برای تماشای شهرآورد به ورزشگاه می‌روی؟
بله ما‌ه‌هاست استادیوم نرفته‌ام، می‌روم تا در کنار مردم بازی دو تیم قدیمی پرطرفدار و دو رقیب سنتی را ببینم.

سردار آزمون در فرودگاه با شما مشغول صحبت دیده شد، حرف‌ خاصی یا نصیحتی برای او داشتید؟
آزمون جوانی مؤدب و دوست‌داشتنی و آینده‌دار است و قطعاً حرفه‌ای زندگی کرده که هر روز پیشرفت می‌کند. درباره اینکه چه حرف‌هایی به او زدم باید از خودش سؤال کنید. اگر دوست داشته باشد می‌گوید از من چه شنیده است اما در یک کلام بگویم موفقیت هر جوان ایرانی باعث خوشحالی عمیق من می‌شود.

صحبتی مانده؟
همه ما ایرانی‌ها باید در بازی‌های نمایندگان کشورمان با رقبای خارجی خواهان پیروزی تیم کشورمان باشیم. حال بازی استقلال با السد قطر باشد یا مسابقه تنیس و دونده ایرانی با رقیب خارجی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها