رئیس رسانه ملی در نشست تخصصی با مجریان و گویندگان مراکز استان‌ها:

مجری، ویترین رسانه است

رئیس سازمان صداوسیما در نشست تخصصی مجریان، گویندگان و خبرنگاران مراکز استان‌ها، با اشاره به جایگاه ویژه مراکز استان‌های رسانه ملی گفت: انس مردم با صداوسیمای مراکز از موفقیت‌های رسانه ملی است.
کد خبر: ۹۹۹۶۱۵
مجری، ویترین رسانه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما، دکتر علی‌عسکری در این نشست با تبریک سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، امروز به قدرت بزرگ منطقه و جهان تبدیل شده است.

مشارکت فعال در برگزاری انتخابات

رئیس رسانه ملی با اشاره به انتخابات سال آینده و اهمیت آن، مشارکت فعال در برگزاری این انتخابات را از ماموریت‌های مهم سازمان صداوسیما برشمرد و افزود: مراکز استان‌ها مقدمات این کار را آغازکرده اند که باید تمهیدات لازم به طور کامل فراهم شود.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به این که خبرنگار باید آگاهی کامل به مسائل داشته باشد، گفت: وقتی یک بسته خبری تولید می‌شود، باید علم و دانش در آن بسته خبری محسوس باشد و در برنامه‌های گفت‌وگومحور نیز باید به بار معنایی کلمات اشراف داشت.

وی افزود: کسی که وارد رسانه ملی می‌شود و در قاب تلویزیون جای می‌گیرد،خود او یک رسانه است و باید مسلط، با دانش و با روحیه باشد و در کنار این ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، به شرایط عمومی همچون پایبندی به باورها مجهز باشد.

دکتر علی‌عسکری، تقوای الهی و اعتقادی، سجایای فکری و فلسفی، مطالعه و خویشتنداری و رعایت عدالت را از ویژگی‌های مهمی دانست که باید کارکنان رسانه ملی بویژه مجریان، گویندگان و خبرنگاران این رسانه دارای این خصایص باشند.

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: فردی که می‌خواهد در رسانه ملی فعالیت کند، باید انقلابی و انسان ریشه‌دار باشد تا بتواند مجری و هنرمندی خوب شود.

رئیس رسانه ملی با بیان این که ذات کار گویندگی و اجرا، هنرمندانه و نیازمند هوش و ادراک فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: مجری به عنوان ویترین رسانه همواره مورد توجه مخاطب و در مواردی به عنوان الگو قرار می‌گیرد، بر این اساس مجریان و گویندگان تلویزیونی باید ضمن حرکت در مسیر تحقق اهداف رسانه برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.

دکتر علی‌عسکری با تاکید بر ضرورت رعایت توازن، عدالت و بیطرفی در برنامه‌ها و گزارش‌های خبری تصریح کرد: رعایت انصاف و حفظ مرز میان اطلاع‌رسانی درست و پرهیز از تخریب اعتماد و حس امنیت جامعه همواره از دغدغه‌های رسانه ملی است که در این میان نقش گویندگان و مجریان برنامه‌های خبری و تلویزیونی تعیین‌کننده است.

وی در پایان به مجریان، گویندگان و خبرنگاران مراکز استانی توصیه کرد که ارتباط خود را با بخش‌های پژوهشی و افکارسنجی سازمان بویژه مرکز تحقیقات افزایش دهند و ضمن اطلاع از دیدگاه‌ مخاطبان در جهت رضایت آنان و ارتقای عملکرد سازمان گام بردارند.

حرکت به سمت تخصصی کردن حوزه اجرا

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما نیز در این نشست گفت: باید متناسب با تحصیلات، سابقه و دانش مجریان برنامه‌ها به سمت تخصصی کردن اجرا پیش برویم.

دکتر علی دارابی، درباره سیاست‌های مد نظر در اجرا و گویندگی افزود: ارتقای دانش و مهارت همکاران از اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

وی با تاکید بر این‌که جذب افراد برای اجرا، گویندگی و گزارشگری در استان‌ها تنها با هماهنگی دفتر امور مجریان انجام می‌شود، اظهار کرد: این اجلاس فرصتی برای هماهنگی و تبادل نظر و دانش‌افزایی است تا بتوانیم در برگزاری انتخابات 96 خوب عمل کنیم. در این نشست می‌توانیم دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های جدید را تدوین کنیم.

دکتر دارابی گفت: آن چیزی که ما می‌توانیم در حوزه رسانه درخصوص مجریان و گزارشگران تعریف کنیم نقش و کارکرد دست‌اندرکاران است.

وی تصریح کرد: گاهی شما در مقام نماینده رسانه حضور پیدا می‌کنید و گاهی افکار عمومی شما را به عنوان نماینده حاکمیت تلقی می‌کند.

معاون استان‌های صدا و سیما خاطرنشان کرد: باید حقوق مردم را پاس بداریم و سیاست‌های نظام را تبیین کنیم.

وی تأکید کرد: این سخن به معنای گرفتن جسارت و ریسک از مجریان نیست.

دارابی با اشاره به تنوع اجرا در صدا و سیما گفت: باید در حوزه‌های مختلف به سمت تربیت نیروهای متخصص پیش برویم.

وی با بیان 12 مساله به عنوان بایسته‌های اجرا افزود: در اجرا باید یک خلاقیت و ابتکار وجود داشته باشد و در مرحله بعد با مطالعه مستمر و آموزش همراه باشد.

دارابی اضافه کرد: الگو بودن و رعایت حریم ها، حفظ اصول و ضوابط برنامه زنده، ویژگی‌های شاخص مجریان ازجمله چهره بودن، نقطه وصل برنامه و مخاطب بودن، هماهنگی با سایر عوامل، رعایت مشخصات ظاهری، مراقبت و صیانت از خود، رعایت زبان و ادب فارسی، خودسازی و یاددهنده و یادگیرنده بودن ازجمله بایسته‌های اجراست.

معاون استان‌های صدا و سیما درخصوص نبایدهای اجرا گفت: پرهیز و اجتناب از رسانه برای شهرت طلبی و ثروت اندوزی، ممنوعیت ورود در دسته‌بندی‌های مختلف، پرهیز از سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد، دامن نزدن به شایعات، ممنوعیت به کارگیری واژه‌های بیگانه و ممنوعیت استفاده از زیورآلات و خودنمایی از نبایدهای اجراست.

وی افزود: در معاونت استان‌ها بانک اطلاعاتی مجریان، گویندگان و گزارشگران تشکیل شده و بزودی کامل و نهایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها