رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از حضور ۵۰۰ چهره قرآنی در مسابقات بین‌المللی قرآن در سال آینده و نیز تهیه یک پیش‌نویس برای سامان دادن به انعکاس رسانه‌ای این مسابقات خبر داد و گفت: در دوره آینده مسابقات بین‌المللی قرآن شاهد تکامل جذابیت‌های بصری خواهیم بود.
کد خبر: ۹۹۹۳۷۲
تدوین سند چشم انداز مسابقات بین المللی قرآن کریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، طی گفت‌وگویی اعلام کرد: یکی از فعالیت‌هایی که صورت گرفت، راه‌اندازی کمیته تحول فعالیت‌های قرآنی بود که یکی از مأموریت‌های آن تدوین سند فعالیت‌های قرآنی بود که مهرماه رونمایی شد. این سند جز ممتازترین اسناد قرآنی در سازمان‌های فرهنگی و قرآنی کشور بوده که مدون شده است. این سند نه تنها یک سند راهقرآنبردی است بلکه نسبت به تحول در ساختار فعالیت‌های قرآنی ضمائم لازم را نیز دارد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حدود دو سال است که دبیرخانه ستاد عالی مسابقات فعالیت جدیدی را آغاز کرده است، گفت: با توجه به اینکه مسابقات بسیار زیادی در کشور در طول سال برگزار می‌شود نیاز بود ستادی امور هماهنگی و ساماندهی مسابقات را برعهده داشته باشد، در عین حال لازم بود این ستاد مجموعه‌ای متناظر در استان‌ها نیز داشته باشد. طبق ابلاغیه‌ای که صورت گرفته است تا پایان سال ۹۶ زمان در نظر گرفته شده تا در ۳۱ استان این کار صورت بگیرد.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در مرکز امور قرآنی دو کار را پیگیری می‌کنیم، یکی شروع فرایند ثبت نام مسابقات سراسری قرآن است که از ۱۲ بهمن‌ماه آغاز شده است و کار دیگر نیز فراهم کردن مقدمات برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است. در بحث مسابقات سراسری تلاش خواهیم کرد تا فصل بهار مرحله شهرستانی برگزار شود، فصل تابستان نیز زمان برگزاری مرحله استانی باشد و در نیمه‌های شهریورماه نیز شاهد برگزاری مرحله کشوری باشیم.

وی در ادامه در مورد میزان استقبال از مسابقات سراسری قرآن و پیش‌بینی‌ها در مورد آن، اذعان کرد: مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان برگزار می‌شود. در بخش دانش‌آموزی شاهد همکاری سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش هستیم که البته کار اجرایی بر عهده آموزش و پرورش است. در بخش دانش‌آموزی و بر اساس آماری که اعلام شده است پنج میلیون نفر ثبت نام کرده بودند. در بخش بزرگسالان نیز سال گذشته قریب به یک میلیون نفر در مسابقات حضور داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها