دولت چین با مشکلات آلودگی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند به همین علت یک معمار ایتالیایی راهکاری را برای خلاصی از این مشکلات ارایه کرده است. قرار است به زودی یک سازه‌ای به نام Vertical Forest شهر نانجینگ پایتخت استان جیانگسو در چین ساخته شود، مجموعه‌ای شامل دو ساختمان که حدود 1100 درخت و ترکیب 2500 گیاه و بوته روی آنها کاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۲۶۱
ساخت جنگل‌های عمودی در چین برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، برج‌های نانجینگ می‌توانند به میزان کافی کربن دی اکسید ذخیره کرده و روزانه 60 کیلوگرم اکسیژن تولید کنند. انتظار می‌رود که پروژه جنگل عمودی چین سال آینده میلادی به مراحل نهایی اجرا برسد.

در حال حاضر میانگین کیفیت هوای نانجینک 167 است که این شهر را در گروه "ناسالم" قرار می‌دهد. در حالی که شاخص کیفیت هوای شهرهایی مانند سیدنی یا نیویورک "در حد متوسط" 60 است، در حالی که شاخص لندن 100 بوده و بین "در حد متوسط" و "ناسالم" قرار دارد.

بعد از میلان در ایتالیا و Losanna در سوئیس، نانجینگ سومین شهر در جهان است که یک جنگل عمودی در آن ساخته می‌شود.

ارتفاع این برج‌ها 107 و 199 متر خواهد بود. در برج کوتاه‌تر یک هتل ساخته می‌شود و برج بلند‌تر میزبان یک موزه، دفاتر کاری و یک مدرسه معماری خواهد بود. البته ظاهرا این پروژه به همینجا ختم نمی‌شود و به زودی شاهد ساخت ساختمان‌های مشابهی در سایر شهرهای چین از جمله شانگهای خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها