واکنش فلاحت پیشه به اظهارات رییس جمهور آمریکا در گفتگو با جام جم آنلاین:

ترامپ گزافه‌های قبلی کاخ سفید را تکرار می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پیرامون ادعاهای واهی ترامپ مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم، سخنان وی را تکراری و خارج از سطح تحلیل خواند و گفت: کاخ سفید در توهم بازنگری برجام به زیاده گویی‌های پیشینیان خود تن می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۸۸۹۴
ترامپ گزافه‌های قبلی کاخ سفید را تکرار می‌کند

«حشمت الله فلاحت پیشه»، نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با تأکید بر مواضع خصمانه دولتهای پیشین ایالات متحده، مستأجر جدید کاج سفید را پیرو دولتمردانی همچون بوش دانست و در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: کاخ سفید با این گونه لفّاظی‌ها درصدد است تا از زیر بار تعهدات خود در توافق هسته‌ای شانه خالی کرده و به نوعی توهم بازنگری برجام را تحقق بخشد.

وی افزود: رویکرد ترامپ فضای پیش از 11 سپتامبر را در ذهن تداعی می‌کند که پیرو آن بوش به بهانه مبارزه با تروریسم به خاورمیانه تهاجم نظامی کرد، اما واقعیت این است که امروز در دوران کاملا متفاوتی به سر می‌بریم و جامعه جهانی به هیچ روی با خیال پردازی جاه طلبانه ترامپ همراه نخواهد شد.

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: واشنگتن در قامت نو محافظه کاران افراطی دست به اقداماتی از قبیل ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا می‌زند تا از واکنش کشورها دستاویزی برای تحرکات نظامی آینده خود به وجود آورد. در چنین شرایطی مهم است دنیا خود را وارد بازی آنها نکرده و به نوعی سیبل بهانه جویی کاخ سفید قرار نگیرند.

وی پیرامون اقدامات متقابل جمهوری اسلامی نسبت به رویکردهای رییس جمهور ستیزه جوی آمریکا ابراز داشت: دستگاه دیپلماسی ما باید با پیوند و تعامل با سایر نهادهای جامعه جهانی در خنثی سازی اقدامات ضد ایرانی ترامپ گام بردارد. با توجه به نگاه منفی جهانیان به تفکرات افراطی دولت ماجراجوی ترامپ، ظرفیت اجماع سازی علیه واشنگتن وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اقبال سیاستهای نامتوازن ایالات متحده علیه مسلمانان و ایران، از موانع اجرایی وی در این مسیر ناهموار سخن گفت و خاطر نشان کرد: رییس جمهور تازه کار آمریکا برای اجرای سیاستهای خود با موانع اقتصادی – نظامی و همچنین اعتراضات داخلی رو به روست، از طرفی ساز و کارهای حقوقی ناظر بر قوانین کلان ایالات متحده به سختی گریبان ترامپ را فشرده است، لذا تصور نمی‌شود وی راه آسانی را در پیش گرفته باشد.

گفتنی است: دونالد ترامپ رییس جمهور جنجالی آمریکا، در تازه‌ترین ابراز فضل خود در عرصه سیاست خارجی، در مصاحبه با شبکه صهیونیستی فاکس نیوز؛ به تکرار ادعاهای منسوخ شده اسلاف خود پرداخته و ایران را در ردیف کشورهای حامی تروریست قرار داده است!!

البته ترامپ در این برنامه یک بار دیگر در خصوص توافق هسته‌ای اظهار نظری مضحک کرد و برجام را به گفته خود توافقی (ش ر م آ و ر) توصیف نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
قاسم مجمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
امریكا برای ایران خطر نیست اونچه كه خطره اعتماد به امریكاست
ممل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
ترامپ همان ترومپت است ، و ترومپت ابزار بادی موسیقی است .
من كه فردی ایرانی هستم ، ترامپ را به ترومپت بودنش میشناسم و قبول دارم ، نه بیشتر .
Hosin
United States
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
ترامپ همدست با بابك زنجانی و شهرام جزایری
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
باسلام:دونالد ترامپ یك سیاستمدار نیست یك تاجر موفق میباشد.او سوداگر است وسیستم مغزی او با سیاست بیگانه میباشد .در قضیه برجام تماما از منفعت وسود وبدست آوردن امتیازات بازرگانی صحبت میكند كه برای آمریكا هیچی دربر نداشته .حتی ایالتهای مخالف را به قطع كردن بودجه تهدید میكند.بنابراین میتوان با یك سیاست بردبرد با این آدم وارد معامله های بازرگانی شد تا لااقل شبها راحتتر بخوابد وبرای ما نقشه های جورواجور نكشد.مطمئن باشید اگر تراز مالی خودش را با ایران تقریبا خوب ببیند عربستان وشیوخ خلیج فارس كه هیچ. اسرائیل را به 1 دلار به ما میفروشد.

نیازمندی ها