وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت آرزوی 37 ساله مردم بوده که با همکاری مجلس شورای اسلامی و همراهی ملت در دولت یازدهم اجرایی شد و حلقه های دیگر زنجیره این طرح در دولت بعد ادامه می یابد.
کد خبر: ۹۹۸۷۵۵
وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت در دولت بعد ادامه می یابد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا ،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: این طرح دستاوردهای خوبی در کشور داشته است، اما منکر نارضایتی برخی همکاران بابت معوقات بیمه ای نیستیم که باعث شده این طرح به کام این گروه ها تلخ شود.
وی اضافه کرد: با وجود این مشکلات، اما از سطح خدمت به جامعه چیزی کم نشده است و خدمات با سرعت و کیفیت بهتر ارائه می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود که یکی از بخش های مهم باقی مانده در طرح تحول بخش دندانپزشکی است که امیدواریم در دولت بعد و برنامه های آتی مشکلات اجرایی شدن آن، مرتفع گردد.
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: در بخش رفع مشکلات ناباروری عملکرد خوبی داشته ایم بطوری که در حوزه حمایتی و هزینه ها دولت 85 درصد را تامین کرده است ،اما بازهم نواقصی در این بخش وجود دارد که برای رفع آن تلاش می شود.
وی در خصوص توسعه زیرساخت های طرح تحول سلامت اظهار کرد: زیر ساخت های خوبی برای این طرح در سطح کشور انجام شده است بطوری که 21 هزار تخت به ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی اضافه شد و معتقدیم باید این بخش بیشتر توسعه یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه طرح تحول سلامت در دولت یازدهم به سرانجام رسید، افزود که انتظار داریم مردم به مساله بهداشت و پیشگیری توجه بیشتری داشته باشند.
به گفته وی؛ امروز نظام سلامت متناسب با عیار انقلاب و سلیقه مردم در حال اجرا می باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی در خصوص مطالبات طرح تحول نیز گفت: با همکاری دولت و مجلس 80 هزار میلیارد ریال برای مطالبات بیمه ها مصوب شده که 12هزار و 500میلیارد ریال تاکنون اختصاص یافته است و امید داریم تا پایان سال اتفاقات خوبی برای مابقی این مصوبه رخ دهد که این امر نیازمند توجه بخش اقتصادی دولت می باشد.
وی اضافه کرد: انصاف نیست که پرسنل ما و کسانی که دارو و تجهیزات به ما فروخته اند علاوه بر بخش بیمه ها از ما هم مطالبات داشته باشند و باید طلب آنها تامین شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: تامین اجتماعی باید نسبت به پرداخت مطالبات ارائه دهندگان خدمت اقدام کند و انصاف نیست با توجه به حق بیمه هایی که دریافت می کند، بدهی داشته باشد.
قاضی زاده هاشمی افزود که بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی برای ما نیست بلکه بدهی به شرکاء، کارکنان و کسانی است که خدمت ارائه می دهند و در واقع باید این دیون پرداخت شود.
وی تاکید کرد: تامین اجتماعی به وظیفه خود عمل کند و از قانون تخطی نداشته باشد.
وزیر بهداشت همچنین ضمن تبریک روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) در خصوص مطالبات پرستاران، اظهار داشت: بیمه ها باید بدهی های خود را پرداخت کنند تا ما بتوانیم مطالبات این بخش از جامعه را که با ما پزشکان یک تیم هستند ،پرداخت نماییم.
وی ادامه داد که نتیجه ارائه خدمات دستگاه ها باید دادن دلگرمی و امیدواری به مردم و جامعه باشد.
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال ایرنا در مورد رفع مشکلات بیماران تالاسمی گفت: معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلی در خصوص این بیماران گزارش نداده است، اما در دولت و وزارتخانه همچون گذشته خدمات تامین دارو و حمایت بیمه ای را انجام می دهیم و نباید بیماران این حوزه مشکل داشته باشند.
وزیر بهداشت تاکید کرد که در صورت وجود مشکل در حوزه این بیماران برای حل آن اقدامات اساسی و با شتاب در امور انجام خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها