رئیس مرکز امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شاهد یک رویداد ویژه در اردیبهشت ماه خواهیم بود و آن هم برگزاری همزمان 5 مسابقه بین المللی است که به نوعی مسابقات قرآن کریم ایران را به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی و عظیم‌ترین جشنواره قرآنی در جهان اسلام مطرح خواهد کرد.
کد خبر: ۹۹۸۴۷۲
تهران میزبان بزرگ ترین جشنواره قرآنی جهان اسلام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی در گفت وگویی با اشاره به لزوم همدلی و هم فکری میان دستگاه‌های مختلف قرآنی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فضای فرهنگی کشور، نیاز به انجسام و همدلی بیشتری احساس می‌شود، طبعاً در امور قرآنی نیز اگر بخواهیم موفق باشیم، باید همین اتحاد و انسجام وجود داشته باشد، ما سعی کردیم در این مدت در حوزه اختیارا ت و حیطه فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف، این اتحاد را ایجاد کنیم که نمونه آن ارتباط تعاملی است که ما با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار کردیم تا سال آینده شاهد یک رویداد ویژه در اردیبهشت ماه باشیم و آن هم برگزاری همزمان 5 مسابقه بین المللی است که به نوعی مسابقات قرآن کریم ایران را به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی و عظیم‌ترین جشنواره قرآنی در جهان اسلام مطرح خواهد کرد.

حسینی، افزود: اتفاقی که ما شاهد خواهیم بود، اتفاقی بی نظیر در جهان اسلام خواهد بود چراکه تا به حال در هیچیک از کشورهای جهان این اتفاق رخ نداده است، ما علاوه بر اینکه در 30 فروردین ماه شاهد برگزاری مسابقاتی خواهیم بود که همه ساله در رشته حفظ کل و قرائت در مقطع بزرگسالان برگزار می‌شود، پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی را در همین مقطع زمانی خواهیم داشت که با اهتمام وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. وی همچنین افزود: اولین دوره مسابقات بانوان را در رشته حفظ کل ودومین دوره مسابقات روشندلان و اولین دوره مسابقات طلاب حوزه‌های علمیه نیز در همین ایام با همکاری سازمان بهزیستی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار خواهند شد.

حسینی با فوق العاده توصیف کردن این ظرفیت گفت: حاصل و ثمره این رویداد عظیم، اتفاق مبارکی است که زمینه را برای بهره مندی از فرهنگ غنی قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه به حول و قوه الهی فراهم خواهد کرد.

رئیس مرکز امور قرآن سازمان اوقاف با اشاره به رویکرد ستاد عالی مسابقات قرآن، عنوان کرد: سازمان اوقاف تلاش می‌کند در راستای به سرانجام رساندن ماموریتی که به سازمان اوقاف واگذار شده است در خصوص برپایی مسابقات قرآن کریم، با مدیریتی یک پارچه، از این رویداد به نحو احسن بهره برداری نماید.

رئیس مرکز امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم قریب به 70 مسابقه مختلف را شناسایی کردیم، از جمله مسابقات ملی که اوقاف و آموزش و پرورش برگزار می‌کنند، در سطح دانشجویان و طلاب، در سطح کارکنان معمول دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها از وزارت اقتصاد و دارایی، راه آهن، نیروهای مسلح، بنیاد شهید و ... اما به دلیل عدم هم افزایی لازم، آثار این رویدادها مطلوب نبوده است.

وی در ادامه از هم افزایی حداقل 5 دستگاه مختلف جهت برپایی مسابقات امسال خبر داد و گفت: همانطور که می دانید، هماهنگی در این نوع امور در سطح بین المللی یه هیچ وجه آسان نیست، آن هم در حالی که فرهنگ ما در زمینه کار گروهی و تیمی، نیاز به مرمت فراوان دارد، بر اساس دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که سالیان سال است بر آن تاکید دارند که ما فرهنگ کار جمعی نداریم و علاقه فراوانی که به کارهای موازی و تصدی گری داریم که هر کسی در هر جایگاهی به کار انفرادی و بدون در نظر گرفتن دیگران تمایل دارد و نتیجه این اتفاق هم همین تعبیر اخیری است که ایشان از آن به عنوان «ولنگاری فرهنگی در کشور» یاد کردند.

حسینی خاطر نشان کرد: به همین دلیل تلاش ما بر این است که در سازمان اوقاف به عنوان یکی از سازمان‌های تحت اشراف مقام معظم رهبری، یکی از دغدغه‌های ایشان را در حوزه فعالیت‌های قرآنی محقق کنیم، ما با همین انگیره به دستگاه‌ها پیشنهاد کردیم که بیایند ومشترکا برخی امور را در دست بگیرند، در همین راستا ما در حوزه‌های مختلفی با نهادهای مختلف در حال تعامل هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها